Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Duhovni menadžment

Istraživanja pokazuju da su potrošači spremni platiti skuplji proizvod ukoliko poduzeće brine o zaštiti okoliša ili na neki drugi način koristi široj zajednici. Etičnost u poslovanju dugoročno je isplativa, jer daje osjećaj sigurnosti i stvara priliku za razvoj

Istraživanja pokazuju da su potrošači spremni platiti skuplji proizvod ukoliko poduzeće brine o zaštiti okoliša ili na neki drugi način koristi široj zajednici. Etičnost u poslovanju dugoročno je isplativa, jer daje osjećaj sigurnosti i stvara priliku za razvoj

Ekonomija, poduzetništvo, menadžment, marketing, mediji i prodaja nisu samo ekonomski pojmovi. Iza svih tih poslovnih aktivnosti stoje ljudi. Taj okrutni poslovni svijet nije nastao sam od sebe, niti ga se može promatrati neovisno o ljudskim aktivnostima. Kako bi se poslovanje usmjerilo na korist tvrtke, ali i društva u cjelini, važno je osvijestiti i razviti duhovnu inteligenciju. Duhovna inteligencija je unutarnja mudrost svakog pojedinca da razmišlja izvan uhodanih životnih staza i okvira. Riječ je o pojedincu koji ima razvijenu empatiju, što je preduvjet uspješnog timskog rada i dobrih međuljudskih odnosa u svakoj tvrtki. Duhovna inteligencija se na Zapadu spominje posljednjih petnaestak godina, a sada se po prvi puta sustavno obrađuje i u Hrvatskoj. Zohar i Marshall su definirali duhovni kvocijent inteligencije kroz ljudsku potrebu za smislom i vrijednostima u životu, kako privatnom, tako i poslovnom. Naša uvjerenja i vrijednosni sustav utječe na naše poslovne odluke, a istovremeno i ljude oko nas. Obzirom da na poslu provodimo najmanje osam sati dnevno, duhovna inteligencija je od velike važnosti za razvoj uspješnih timova i postavljanje poslovnih ciljeva u koje zaposlenici vjeruju i koji ih motiviraju.

Smisao poslovne filozofije i marketinške koncepcije na zahtjevnom tržištu jest profitabilno zadovoljenje želja i potreba kupaca. Međutim, posljednjih godina sve se više govori o nužnosti ravnoteže između zarade i društvene dobrobiti. Istraživanja pokazuju da su potrošači spremni platiti skuplji proizvod ukoliko poduzeće brine o zaštiti okoliša ili na neki drugi način koristi široj zajednici.

Trendovi sa Zapada jasno govore o očekivanjima kupaca i društva. Istraživanje koje je provela agencija Cone/Roper govori da se marketinške aktivnosti koje brinu o zajednici itekako isplate:

• 83% Amerikanaca ima bolje mišljenje o poduzećima koja nešto čine s ciljem poboljšavanja uvjeta života i u korist cijele zajednice
• 2/3 Amerikanaca je spremno preorijentirati se na proizvode i usluge takvih poduzeća u slučaju da imaju istu cijenu i kvalitetu kao proizvodi i usluge koje su do tada koristili
• 68% Amerikanaca tvrdi da bi platili i više, ako se zna da se novac koristi za neki viši cilj
• 9 od 10 radnika zaposlenih u poduzeću koje brine o zajednici ponosno je na to poduzeće i svoje radno mjesto.

Vrijeme u kojem živimo doista nas potiče na donošenje novih etičkih mjerila koja su prije nekoliko desetljeća bila nezamisliva i suvišna. Etika i gospodarstvo mogu i trebaju biti u uzajamnom odnosu. Etičnost u poslovanju dugoročno je isplativa, jer daje osjećaj sigurnosti i stvara priliku za razvoj. Međutim, nije lako i jednostavno pred današnjim svjetskim gospodarstvom i rastućom konkurencijom najprije misliti na lijepo ponašanje. Koncentracija na profitabilnost dovodi do brojnih prigovora pa tvrtke smatraju da konkurencija određuje oblik borbe na tržištu, a da slijepo i temeljito održanje etičkih principa usporava razvoj. Međutim, poslovna etika i društveno odgovorno poslovanje imaju brojne prednosti u odnosu na kratkoročni uspjeh. One se posebno odnose na stvaranje pozitivne slike u javnosti i društvu, stvaranje pozitivnog ozračja unutar poduzeća te jačanje povjerenja i lojalnosti među zaposlenicima i potrošačima.

Možemo zaključiti da se društveno odgovorno poslovanje odnosi na cjelokupni raspon svih  aktivnosti na tržištu, kao i na sve odnose koje poduzeće uspostavlja sa svojom okolinom.

Više o duhovnom menadžmentu govorit će se na 1. konferenciji o duhovnom menadžmentu i društveno odgovornom poslovanju koja će se održati 21. svibnja 2013. u Cineplexx Centar Kaptol kinu. Dobrodošli!

[email protected]
www.filaks.hr


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.