Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

EKSKLUZIVNO – intervju s marketinškim guruom Sethom Godinom!

Seth Godin planetarno je poznati poduzetnik, bloger, marketinški stručnjak i autor brojnih bestselera. Ususret konferenciji Lidercast 2011. koja će se održati u Zagrebu 6. svibnja, s Godinom smo razgovarali o liderstvu, najboljim načinima motivacije zaposlenika te koji je bio najvažniji trenutak u njegovoj karijeri kao lidera kompanije…

Seth Godin planetarno je poznati poduzetnik, bloger, marketinški stručnjak i autor brojnih bestselera. Ususret konferenciji Lidercast 2011. koja će se održati u Zagrebu 6. svibnja, s Godinom smo razgovarali o liderstvu, najboljim načinima motivacije zaposlenika te koji je bio najvažniji trenutak u njegovoj karijeri kao lidera kompanije...

Seth Godin bit će jedan od govornika na konferenciji Lidercast 2011. Zamolili smo marketinškog gurua da nam objasni razliku između menadžera i lidera, utjecaja i manipulacije…

Kako lideri praktično mogu iskoristiti svoj utjecaj u kući, na poslu i igrajući se kontekstima kako bi izazvali promjene?

Pitanje je izazov. Pitam se što se događa kada umjesto da potrošite vrijeme na svoj dnevni red, pokušate harmonizirati svoj dnevni red s dnevnim redom ljudi do kojih vam je stalo. Jednom kada su potrebe i ciljevi usklađeni, jednom kada govorimo iste stvari i radimo u istom smjeru, stvari se događaju. Klasičan je primjer način na koji je Pokret za ljudska prava promijenio cijelu naciju.

Mislite li da u današnjem svijetu mnogi lideri posežu za utjecajem kao načinom uspostavljanja vodstva, tj. leadershipa?

Menadžment je tumačenje drugima što treba činiti. Liderstvo je otvaranje vrata i poticanje ljudi na ostvarenje njihova puta. Ako nismo dovoljno pažljivi, možemo završiti kao menadžeri u potrazi za utjecajem, a ne kao lideri koji služe zajednici. Jedno je kada naporno radimo kako bismo promijenili nečiju agendu, a sasvim je drugačije kada iskorištavate svoju snagu kako biste druge naveli da se ponašaju prema vašoj agendi. Mislim da trebamo uložiti svoje napore da promijenimo agende, i to je bitno. Općenito, neuspjeh je leadershipa kada nismo spremni učiniti taj posao nego umjesto toga upravljamo.

Može li nekada utjecaj biti zapravo samo druga riječ za manipulaciju?

Manipulacija je kada ističemo nešto atraktivno i iskorištavamo to kako bismo naveli nekoga na poduzimanje mjera koje nisu u interesu te osobe. Iako može biti učinkovito, ne vjerujem da je moralno.

Navedite nam nedavni, osobni primjer o moći utjecaja u pozitivnom (kao glas promjene) i u negativnom smislu.

Sasha Dichter iz američkog fonda stvorio je ideju Dana velikodušnosti, dana u kojem pojedinci rade ono što se od njih traži, u kojem pridonose i doniraju i razbijaju svoj tipični ritam. Čarolija toga dana nije u tome da Sasha govori drugima što trebaju raditi, čarolija je u tome da drugi čim vide priliku sami to naprave. Tisuće ljudi preuzele su ideju, širile ju i odabrale svoj put kojim će doživjeti cijeli proces na svoj način.

Kao negativni primjer, fascinantno je vidjeti vlade, duhovne organizacije i korporacije kako reagiraju na inovacije i ustanke koji se događaju kada se dijelimo u grupe koje su više u skladu s našim ciljevima. Umjesto da reagiraju tako da se približe ljudima i da rade prema njihovim agendama, organizacije koje se održavaju na statusu quo imaju tendenciju izolirati, zatvoriti i potraživati. To ne funkcionira.

Kada biste danas mogli iskoristiti svoj utjecaj kako biste promijenili nešto u svijetu, što bi to bilo? I zašto?

Nemam puno utjecaja, a utjecaj koji imam nastojim iskoristiti za promjene koje nam trebaju. S druge strane, imam sreću da se mogu povezati s ljudima i poučavati velik broj ljudi, a moj je fokus na poučavanju o moći inicijative, o njihovim mogućnostima da naprave promjene, ne o mojim mogućnostima. Ovo su revolucionarna vremena i ona pripadaju onima koji će glasno govoriti, voditi i raditi ono što je bitno, bez obzira na to što im tradicionalne, moćne organizacije govorile da trebaju raditi.

Koji je bio odlučujući trenutak u vašoj ulozi lidera?

Sjećam se davanja otkaza najvećem klijentu naše firme, firmi koja je donosila više od polovice naših prihoda, zato što nam se nije sviđalo tko su oni, kako posluju i u što su nas pretvarali. Mojih deset zaposlenika podržavalo je tu odluku, ali bilo je teško – zbog tog poteza polovica grupe bi izgubila posao da smo bili u krivu i da nismo rasli. Ipak, nadomjestili smo izgubljene prihode u roku od nekoliko tjedana, i to nam je omogućilo da napredujemo, na što sam ponosan.

Lidercast 2011. – konferencija poslovnog vodstva u Zagrebu


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.