Ministarstvo poduzetništva i obrta objavilo natječaj Europska nagrada za promicanje poduzetništva 2016, kojim Europska komisija nagrađuje uspjeh javnih tijela i javno-privatnog partnerstva u poticanju poduzetništva i maloga gospodarstva širom EU.
Nagrade su pokrenute 2005. godine i nisu tek natjecanje, nego za cilj imaju i podizanje svjesnosti poduzetništva (neovisno o tome je li riječ o aktivnostima u pogledu politike ili o konkretnim zahvatima) te proslaviti one uspješne.
Prva se nagrada dodjeljuje za kreativnu provedbu poduzetničkih praksi u šest kategorija, a druga je sveobuhvatna, Velika nagrada žirija. Uz to što će ih se nagraditi, pobjednike će se prepoznati prema kreativnosti i uspješnoj provedbi. Stoga će se naći u položaju da svojim primjerom nadahnu druge u cijeloj Europskoj uniji.
Svaka od šest kategorija nagrada prepoznat će lokalne, regionalne ili nacionalne inicijative koje su uspješno dale poticaj za napredak učinkovitosti tvrtki:
- Promicanje poduzetničkog duha: prepoznaje inicijative na nacionalnoj, regionalnoj ili lokalnoj razini koje promiču poduzetničko razmišljanje, posebno među mladima i ženama.
- Ulaganje u poduzetničke vještine: prepoznaje inicijative na nacionalnoj, regionalnoj ili lokalnoj razini te služi za poboljšanje poduzetničke i menadžerske vještine.
- Poboljšanje poslovnog okruženja: prepoznaje inovativne politike na nacionalnoj, regionalnoj ili lokalnoj razini koje promiču start-up i rast tvrtki, pojednostavljuju zakonodavne i upravne postupke te uvode načelo Počnimo od malih, u korist malih i srednjih tvrtki.
- Podupiranje internacionalizacije poslovanja: prepoznaje politike i inicijative na nacionalnoj, regionalnoj ili lokalnoj razini, koje potiču poduzetništvo, a posebno male i srednje tvrtke, u svrhu postizanja veće koristi od mogućnosti koje nude tržišta i unutar i izvan Europske unije.
- Podupiranje razvoja zelenih tržišta i učinkovitosti resursa: Prepoznaje politike i inicijative na nacionalnoj, regionalnoj ili lokalnoj razini koje podupiru pristup malih i srednjih tvrtki zelenim tržištima i pomažu poboljšati njihovu učinkovitost resursa putem, primjerice, razvoja zelenih vještina i povezivanja poduzetnika te financiranjem.
- Odgovorno i uključivo poduzetništvo: Prepoznaje nacionalne, regionalne ili lokalne inicijative javne uprave ili javno-privatnih partnerstava koje promiču društvenu odgovornost među malim i srednjim poduzetnicima. Ova kategorija također će prepoznati napore u promicanju poduzetništva među ugroženim skupinama, poput nezaposlenih, osobito dugotrajno nezaposlenih osoba, pravnih migranata, osoba s invaliditetom ili osoba iz etničkih manjina.
Europski će žiri dodijeliti još i Veliku nagradu žirija onom kandidatu iz bilo koje kategorije, čiju će inicijativu smatrati najkreativnijom i najpoticajnijom za promidžbu poduzetništva. Bodovi će se dodjeljivati svakom kandidatu na temelju sljedećih kriterija: originalnost i izvedivost, utjecaj na lokalno gospodarstvo, poboljšanje odnosa lokalnih dionika, prenosivost.
Natječaj je otvoren do 31. svibnja 2016. godine.