Ukoliko kompanija želi ući na neko tržište, a to joj nikako ne polazi za rukom, kao logičan potez nameće se spajanje s nekim „iznutra.“ Google je za to vjerojatno bio pre ponosan, a Kinezi mu u „solo prodoru“ nisu popustili ni uslijed reakcija iz Bijele kuće. Facebook je pak krenuo drugim smjerom.
Krajem prosinca protekle godine Mark Zuckerberg je „uhvaćen“ na večeri u Pekingu s Robinom Liom, vlasnikom i osnivačem vodeće kineske tražilice Baidua. Već tada bilo je poznato i da Mark intenzivno uči kineski jezik. Nešto se tada kuhalo, a kineski mediji znaju i što.
Facebook kao Groupon
U kineskom tisku pojavile su se informacije kako Facebook i Baidu planiraju osnivanje potpuno nove socijalne mreže prilagođene kineskom tržištu, koja se neće zvati Facebook. Zajednička investicija osigurala bi Facebooku dio kolača na kineskom tržištu. On ja ne kineskom tržištu trenutno potpuno zabranjen.
Sličan model nedavno je primijenila još jedna zvijezda američkog tehnološkog neba – Groupon. On je, udružen s domaćom kompanijom Tencent, pokrenuo portal za grupnu kupovinu Geopeng i time ušao na golemo kinesko tržište.
Kada će Facebook i Baidu krenuti u novi posao nemoguće je znati jer takvu investiciju mora proučiti i odobriti kineska vlada, a to može potrajati neko vrijeme.
Matematika je ovdje jasna
Facebookov je interes u ovom poslu jasan. On želi ući na kinesko tržište i to će lakše ostvariti ukoliko s Baiduom osnuje sasvim novu kompaniju u kojoj će imati vlasnički udio. S druge strane Baidu dobiva snažnu konkurenciju u kineskoj socijalnoj mreži Tancent. Obzirom da je Facebook jedna od najuspješnijih i najpoznatijih svjetskih tehnoloških kompanija, osnivanjem zajedničke kompanije Baidu se želi riješiti konkurencije i zavladati tim ogromnim tržištem.