Blagdansko razdoblje nosi dvostruki izazov za poduzetnike: maksimalno iskoristiti prilike za prodaju i istovremeno planirati sljedeću poslovnu godinu. Financijsko planiranje u ovom periodu ključno je kako bi tvrtka započela novu godinu stabilno i s jasnim smjerom razvoja.
Tako je pored nužne analize poslovanja protekle godine, potrebno razmisliti o ključnim pokazateljima: prihodi, rashodi, profitabilnost i povrat investicija. Potrebno je detaljno proučiti što je funkcioniralo, a što nije – jesu li marketinške kampanje donijele očekivane rezultate? Je li zaliha bila pravilno upravljana? To su samo neki od osnovnih koraka za postavljanje realnih ciljeva za novu godinu.
Blagdanska sezona može biti izazovna za likvidnost, posebno ako su rokovi plaćanja dulji. Zato je 12. mjesec pravo vrijeme za izradu detaljnog cash flow plana. Uključite očekivane prihode od sezonske prodaje i usporedite ih s obvezama koje dolaze u siječnju, poput poreza ili plaća. Isto tako, od 2025. godine poduzetnici u Hrvatskoj morat će prilagoditi svoje poslovanje obveznom korištenju eRačuna i novih pravila za prijavu PDV-a, uključujući digitalizaciju obrazaca i uvođenje automatiziranih procesa, što dugoročno smanjuje administrativne troškove i povećava sigurnost transakcija.
Porezne olakšice također su važan dio financijskog planiranja. Provjerite mogućnosti koje su vam dostupne – bilo da se radi o investicijama u opremu, troškovima edukacije ili donacijama tijekom blagdana. Pravilno korištenje ovih olakšica može značajno smanjiti poreznu osnovicu.
U planiranju za iduću godinu, nemojte zaboraviti ulaganja. Ako ste tijekom blagdana ostvarili značajan profit, razmislite o reinvestiranju u marketing, opremu ili proširenje ponude. Svaka nova investicija trebala bi biti usklađena s dugoročnim ciljevima tvrtke, bilo da je riječ o širenju na nova tržišta ili optimizaciji poslovnih procesa. Naime, zakonom o poticanju ulaganja omogućeni su porezni poticaji, uključujući oslobođenje od poreza na dobit i subvencije za strateške projekte, ali uz strogo definirane uvjete, poput minimalnog iznosa ulaganja i zapošljavanja novih radnika u prvih par godina poslovanja.
Na kraju, ne zaboravite ljude. Blagdansko vrijeme savršeno je za motivaciju zaposlenika, bilo kroz bonuse ili edukacije koje će ih pripremiti za nove izazove. Zaposlenici su srce svake uspješne strategije, a ulaganje u njihovu motivaciju vraća se višestruko. Planiranje nove poslovne godine zahtijeva detaljan i strateški pristup, ali pravilno postavljeni temelji u blagdanskoj sezoni osiguravaju da nova godina započne s optimizmom i fokusom na rast.
Diplomirana novinarka s golemim iskustvom u digitalnom marketingu, copywritingu i PR-u. Od terenskih novinarskih početaka do agencijskih brainstorming sesija - priče su moj svijet, a storytelling mi je strast.
