Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

GLAMI istraživanje: 66% Hrvata planira potrošiti istu pa i veću svotu novca na modu u odnosu na prošlu godinu

 GLAMI ispitivanje je otkrilo da unatoč tome što je više od pola ispitanika (72%) izjavilo da mali, ali uočljiv porast cijena odjeće i obuće, još uvijek ne predstavlja značajan „problem“ za njihovu „shopping“ košaricu.

GLAMI, vodeća Europska modna tražilica, je nedavno provela ispitivanje pod imenom, „Fashion (Re)Search“ koje je jedino ispitivanje posvećeno modnom segmentu, po kojem je moguće pratiti i snimiti trenutne trendove u trinaest Europskih država. Jedna od tih trinaest država je ujedno i Hrvatska, gdje je ispitivanje provedeno na uzorku od skoro 2.200 ispitanika, a sudjelovali su muškarci i žene.

Dvije najzastupljenije dobne skupine, koje su sudjelovale u ispitivanju su 35 do 44 i od 45 do 54 godine. U njihovim odgovorima, ispitanici su otkrili kako reagiraju na razvoj tržišta i koje trendove preferiraju, samo par mjeseci prije prvog ljeta bez korona virusa, nakon gotovo tri godine.

Shopping navike hrvatskih potrošača

Nakon gotovo dvije i pol godine pandemije, Europa se pronašla usred financijske nestabilnosti obilježene inflacijom, koja značajno utječe na raznolike segmente naših svakodnevnica, pa tako i na potrošačke navike. Međutim, GLAMI ispitivanje je otkrilo da unatoč tome što je više od pola ispitanika (72%) izjavilo da mali, ali uočljiv porast cijena odjeće i obuće, još uvijek ne predstavlja značajan „problem“ za njihovu „shopping“ košaricu.

Također, čak 66% Hrvata izjavilo je da ovu godinu planiraju potrošiti istu pa i veću svotu novca na modu, u usporedbi s 2021. godinom. Od onih koji su najavili veću potrošnju ove godine, 36% je reklo da će to postići kupovanjem više komada odjeće po istim cijenama ili kupovanjem skupljih odjevnih predmeta. Međutim, neki ispitanici planiraju potrošiti manje u usporedbi s prošlom godinom (27%). Oni koji planiraju manje potrošiti će kupovati generalno manje proizvoda (70%).

Hrvati nisu imuni ni na rusko – ukrajinsku situaciju, više od pola ispitanika je spomenulo kako je rat utjecao na njihove potrošačke navike, te objašnjavaju kako planiraju potrošiti manje i uštedjeti više novca u slučaju da se situacija dodatno razvije ili eskalira.

Ženski trendovi koji će obilježiti ovo ljeto

Uz potrošačke navike i što utječe na kupovinu odjeće, obuće i ostalih odjevnih predmeta, ispitanike smo pitali da izaberu koje trendove će pratiti ovog ljeta. Sudeći prema odgovorima, polovina žena (52%) je izabralo trend sportske i udobne odjeće, kao njihov prvi izbor za ovo ljeto. Drugi najčešći odgovor bio je elegantna i romantična odjeća.

Gotovo, dvije trećine ispitanika je odgovorilo da više preferiraju nositi udobnu odjeću i cipele, nego elegantnu, za vrijeme ljetnih praznika. A koja boja će prevladavati ovog ljeta, odgovor je također vidljiv u rezultatima, ispitanici su odabrali meke, pastelne boje, kao što su bijela, bež i svijetlije nijanse plave i roze. Čak 66% ispitanika je potvrdilo da imaju običaj prepakirati kofere za ljetne praznike, no unatoč tome uvijek nose istu odjeću.

Muški trendovi koji će dominirati ovog ljeta

Muškarci, baš kao i žene, po svojim odgovorima su izabrali udobnu odjeću, kao što su majice kratkih rukava, kratke hlače i tenisice, kao njihovu modnu preferenciju ovog ljeta. Oko 54% muškaraca je izjavilo da baš kao i žene, nose više odjeće na ljetovanje nego što im je potrebno, te su izjavili da ni ne nose veći dio odjeće spakiran za tu prigodu.

Zaključujemo, dakle da žene i muškarci više preferiraju udobnu i ležernu odjeću, pored elegantne i profinjene odjeće u ljetnim izdanjima, uostalom tko ne bi preferirao udobnost na ljetovanju.

Pročitajte još:

Financije

Mnoge države eurozone bilježe dvoznamenkastu stopu inflacije, a ista je situacija i u Hrvatsko

Turizam

Proteklih dana je sve u gradu Krku mirisalo po gastronomskim specijalitetima, a na poznatim krčkim lokacijama su odzvanjali zvuci dobre glazbe, zahvaljujući spoju Krk...

DOP

Vodeći globalni brend za cjelovita rješenja za kupaonice i kuhinje predstavio je novu HiveX platformu za nikad sigurnije i jednostavnije prikupljanje plastike iz vodenih...

Ekonomija

DOK-ING je na sajmu izlagao svoj proizvod MV-4, najprodavaniji stroj za razminiranje na svijetu.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.