GM je tiho, ali intenzivno tragao za svježim novcem nakon gubitka njihove azijske filijale, Daewooa, od čak 2 milijarde dolara prošle godine, piše NY Times.
Kineske stope rasta ne poznaju krizu
Kina je ove godine ponijela naziv „najvećeg tržišta automobila” po broju prodanih vozila. Rast prodaje od 40 posto u prvih deset mjeseci iznenadio je Ameriku. A dobre vijesti za GM tek stižu – rast prodaje u studenom trebao bi biti 109,5 posto.
Druga najveća zemlja Azije Indija, također je postigla odlične brojke. Rast od 12 posto u prvih deset mjeseci, u odnosu na prošlu godinu znači povećanje prodaje od 38 posto.
GM-ov korak unatrag
– Pad ispod 50 -50 udjela u partnerstvu je veliki korak. Korak u natrag, za GM. Možda mogu ispregovarati pozicije prilikom glasanja, ali simbolički to je definitivno korak u natrag, – za NY TImes objašnjava Michael Dunne, nezavisni konzultant autoindustrije, specijaliziran za Aziju.
Dunne smatra da će se slabljenje GM-ovog utjecaja u Aziji pogotovo osjetiti u Kini. GM svoje poslove u Indiji spaja u novi „joint venture” sa S.A.I.C.-om, te time polovicu svojih poslova u Indiji praktički prodaje kineskom partneru.