“Toplo vrijeme i niže cijene šećera pomogli su nam da postignemo vrlo dobru dobit, unatoč većim ulaganjima u plaće, koje zahtijeva trenutna situacija na tržištu rada”, kaže Daniel Buryš, financijski direktor Grupacije Kofola, i dodaje: “Osim dobiti, drago mi je što smo uspješni i u proširenju poslovanja. Kupnjom tradicionalne češke kompanije LEROS ušli smo na tržište biljnih napitaka, a dodali smo u svoj portfelj i slovačku mineralnu vodu Kláštorná.”
Pogonski motor prvih šest mjeseci bila je Češka, gdje je prodaja u usporedbi s istim razdobljem prošle godine porasla za 8,9 %, zahvaljujući potražnji za brendovima Kofola, Rauch i Vinea. U Slovačkoj je Kofola postigla povećanje od 4,1 %, dok je Rajec bio jedan od najomiljenijih brendova. Najveći porast u odnosu na isto razdoblje lani postigao je UGO, brend čija je prodaja porasla za četvrtinu. U Poljskoj je Grupacija zabilježila pad od 19,3 %, a zabilježen je u segmentu trgovačkih robnih marki, dok vlastiti brendovi zadržavaju stabilnu poziciju.
Sada već tradicionalno, Jadranska je regija ponovno poslovala uspješno. “Porast iznosi 6,6 %. Imali smo uspjeha u Hrvatskoj, gdje je prodaja u odnosu na isti period lani porasla 16 %, što nas također motivira da više uložimo u marketinške aktivnosti u ovoj regiji”, kaže Marián Šefčovič, glavni izvršni direktor Radenske.
U prvih šest mjeseci godine, Grupacija je isplatila dioničarima dividendu od 16,20 čeških kruna po dionici, što je najveći iznos u povijesti Grupacije. Na generalnoj skupštini je odobreno smanjenje uplaćenog kapitala, što će omogućiti Grupaciji da jamči responzivnu politiku isplate dividendi u budućnosti.
“Ova sezona nadmašila je sva očekivanja,” Daniel Buryš hvali trenutni razvoj događaja, te nastavlja: “i zato ćemo revidirati svoje prognoze za kraj godine nakon trećeg kvartala.”