Ulazak na tržište Europske Unije, visokorazvijeno i zahtjevno tržište od gotovo 500 milijuna građana visoke platežne moći definitivno predstavlja priliku za hrvatske gospodarstvenike. S druge strane, mnogi se ulaska u Uniju opravdano boje – granice će se otvoriti, državni protekcionizam izgubit će snagu, a u novim uvjetima poslovanja jednostavno treba znati kako – plivati s morskim psima!
Kako postati konkurentan u EU?
Gdje je tu Hrvatska gospodarska komora, logična poveznica hrvatskog realnog sektora, države ali i europskih institucija?
– HGK je odavno prepoznala važnost EU za hrvatsko gospodarstvo. Do sada smo provodili različite aktivnosti u različitim fazama procesa EU integracije, ali ove dvije bih izdvojila kao najvažnije i konstantne – informiranje i educiranje, – objašnjava potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore Vesna Trnokop Tanta.
Promjene su neizbježne, a priprema za upoznavanje s novim poslovnim okruženjem, institucionalnim i gospodarskim, nužna je ako želimo ojačati nacionalni realni sektor.
Svi se uključuju u proces
Politike i strategije koje bi trebale osposobiti hrvatske poduzetnike za ravnopravno natjecanje na tržištu EU podijeljene su između države, središnje države, regionalnih i lokalnih samouprava te samih poduzetnika i poduzetničkih udruga, sa HGK-om na čelu.
– HGK sudjeluje u projektima kojima je krajnji cilj pomaganje poduzetnicima i njihovo direktno uključivanje u projektne aktivnosti. Od početka smo uključeni u programe EU namijenjene Hrvatskoj. U CARDS-u od 2001. PHARE-u sa tri projekta, BSP programima potpore poduzetnicima sa pet programa. Posebno treba naglasiti IPA projekte u kojima HGK sa 30 projekata u kandidaturi, – zaključuje državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva, Tamara Obradović-Mazal.