Iako većina medija najavljuje kako će građani ove godine za predstojeće blagdane izdvojiti više nego prethodnih godina, čini se kako građani planiraju drugačije, više od dvije trećine njih, ili 69 posto, izjavljuje kako će ove godine za božićne i novogodišnje blagdane potrošiti podjednako kao i lani, navode iz Hendala. Istraživanje o blagdanskoj potrošnji provedeno je u većim trgovačkim lancima na uzorku od 1000 građana.
U odnosu na prethodnu godinu, potrošnju će smanjiti nešto više od četvrtine ili 27 posto građana, dok ih svega 4 posto planira povećati potrošnju.
Građani će za predstojeće blagdane potrošiti u prosjeku 600 kuna. Najviše će štedjeti Slavonci, dok će stanovnici Zagreba, Istre i Dalmacije češće od ostalih izdvajati i iznose veće od 1.000 kuna.
Najveći dio ispitanika, njih gotovo 40 posto, za blagdane će izdvojiti između 250 i 500 kuna.
Svaki peti opteretiti će kućni budžet s dodatnih 500-1000 kuna, dok više od 1000 kuna planira izdvojiti tek svaki deseti ispitanik.
Pod borom će ove godine najčešće biti slatkiši i odjeća, znatno češće od kozmetike, igračaka, knjiga ili ostalih vrsta poklona.
Hendal je istražio i koliko u velikim trgovinama (šest trgovačkih lanaca) košta osnovna božićna košarica sa 16 artikala.
Prema cijenama iz 22 trgovine u četiri najveća grada (Zagreb, Rijeka, Osijek i Split) građani će za blagdansku košaricu izdvajati podjednake svote, s razlikom od oko 25 kuna između najpovoljnijeg Zagreba (531,89 kuna) i najmanje povoljnog Splita, gdje košarica stoji 557,71 kunu.
HINA