Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Hrvati i dalje ne kupuju automobile – negativni trend registracije automobila još traje

Opadajući trend registracije novih vozila na europskom i hrvatskom tržištu vozila u osam mjeseci 2010. godine dosegao je zabrinjavajući postotak tijekom ljetnih mjeseci. Tradicionalno, u mjesecu s najmanjim brojem registriranih vozila, kolovozu, u EU zabilježen je pad u visini od 12,9%. Ukupno gledajući, osmomjesečno razdoblje 2010. godine karakterizira pad registracije od 3,5% vozila u odnosu na prošlu godinu. Promatrano po tržištima s najvećim udjelom u prodaji novih vozila može se zaključiti kako su Francuska (2%), Velika Britanije (13,2%) i Španjolska (21,9%) ipak profitirale u ovom periodu u odnosu na prošlu godinu dok u Italiji bilježimo pad prodaje od 2,5% te u Njemačkoj 28.7%.

Opadajući trend registracije novih vozila na europskom i hrvatskom tržištu vozila u osam mjeseci 2010. godine dosegao je zabrinjavajući postotak tijekom ljetnih mjeseci. Tradicionalno, u mjesecu s najmanjim brojem registriranih vozila, kolovozu, u EU zabilježen je pad u visini od 12,9%. Ukupno gledajući, osmomjesečno razdoblje 2010. godine karakterizira pad registracije od 3,5% vozila u odnosu na prošlu godinu. Promatrano po tržištima s najvećim udjelom u prodaji novih vozila može se zaključiti kako su Francuska (2%), Velika Britanije (13,2%) i Španjolska (21,9%) ipak profitirale u ovom periodu u odnosu na prošlu godinu dok u Italiji bilježimo pad prodaje od 2,5% te u Njemačkoj 28.7%.

Gledano po glavnim regijama, jedino tri zemlje EFTA-e bilježe pozitivan rezultat u usporedni s lanjskih osam mjeseci (+17,7%). Ostale dvije regije bilježe slabije rezultate (EU15 bilježi pad od 2,9%; „Nova Europa“ -11,9%).

U Hrvatskoj nastavljen negativan trend

Hrvatsko tržište novih vozila, kao uostalom i u većini tranzicijskih zemalja, nakon izraženijeg prošlogodišnjeg pada, u osam ovogodišnjih mjeseci nastavilo je negativan trend. Doduše, ovogodišnji je pad znatno blaži od onog prošlogodišnjeg. Istovremeno su države tzv. stare Europe (EU15) zabilježile rast od 17,7 postotaka.

Od 29 promatranih evropskih zemalja (EU, EFTA, Hrvatska) porast prodaje zabilježilo je osamnaest zemalja (najveći rast zabilježen je u Irskoj 49,6%, Portugalu 46,4%, Islandu 42,8% i Norveškoj 41,9%).

Jedanaest je zemalja zabilježilo pad prodaje novih automobila od kojih su tri iz tzv. stare Europe (Grčka -30,7%, Njemačka -28,7%, Italija – 2,5%), a sve su ostale tranzicijske zemlje. Kad se govori o tranzicijskim zemljama pad prodaje se kreće od 4,3% (Poljska) do najvećih 39,1% u Bugarskoj. Naša se zemlja sa svojim padom od 19,6% nalazi otprilike u sredini između ova dva pola (Poljska-Bugarska).

Susjedi Slovenci bilježe rast

Od tranzicijskih zemalja u drugom kvartalu su porast prodaje zabilježile Slovenija (+8,8%), Češka (+6,6%) i Latvija (+4,7%). Zanimljivo je da se ova baltička zemlja nakon velikog prošlogodišnjeg pada ove godine ipak oporavila (ali ne samo na automobilskom tržištu). S druge strane u minusu su, uz spomenute Hrvatsku, Poljsku i Bugarsku, još i Estonija (-13,7), Litva (-7,4%), Mađarska (-35,4%), Rumunjska(-32,2%) i Slovačka(-33,1%).

Opel (Hrvatska) vs. Volkswagen (EU)

U osam mjeseci 2010. godine, Opel je na vrhu ljestvice popularnosti u Hrvatskoj. S 3.405 vozila drži 13 posto tržišta (u odnosu na lanjskih 3.657 vozila i tržišni udio od 11 posto). Na drugom je mjestu Volkswagen s 3.017 vozila ili 11,6% tržišta (prošle godine 3.059 vozila i 9,4% tržišta). Chevrolet je treći s 2.129 vozila ili 8,17% tržišta (prošle godine 1.466 vozila i 4,5% tržišta). Na četvrtom je mjestu Renault koji s 2.117 vozila drži 8,12% tržišta. Peugeot je na petom mjestu s 1.909 vozila (7,3% tržišta), a Hyundai šesti s 1.548 vozila (5,9%). Slijede Škoda s 1.527 vozila (5,9%), Ford s 1.448 vozila (5,6%) i Citroën koji s 1.295 vozila (4,9%) zatvara ovaj krug marki vozila s ukupnim brojem registracija novih vozila većim od tisuću u osam mjeseci ove godine.

Zanimljiv je još jedan podatak: među četrdesetak marki vozila čija su vozila registrirana u prvih šest mjeseci u našoj zemlji, samo su četiri marke vozila zabilježile bolje rezultate u odnosu na raniju godinu. To su Chevrolet (2.129 komada ove godine prema lanjskih 1.466), Hyundai (1.548 prema lanjskih 1.301), Dacia (690 prema 673) i BMW (ovogodišnjih 516 prema 477 lanjskih). Sve su ostale marke, barem kad je riječ o broju registracija, imale negativni rezultat u osam mjeseci ove godine.

Europski vrh ljestvice marki drži Volkswagen s udjelom od 11,2 posto, a na drugom je mjestu Renault s udjelom od 8,6 posto. Slijede Ford (8,3%), Peugeot (7,5%), Opel/Vauxhall (7,2%) i Fiat (6,4%).


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.