Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Hrvati na kućne potrepštine troše 2.000 kuna mjesečno – kupuju u najbližoj trgovini

Na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje jedno kućanstvo u prosjeku potroši oko dvije tisuće kuna mjesečno, najpopularniji obliku trgovine su supermarketi, većina kućanstava u veće nabavke ide jednom mjesečno. Više od 50 posto ispitanika kao osnovni razlog zašto najviše novca potroše u određenoj trgovini navodi blizinu stanovanju ili poslu, pokazalo je istraživanje GfK Hrvatske o potrošačkim navikama u maloprodaji.

Na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje jedno kućanstvo u prosjeku potroši oko dvije tisuće kuna mjesečno, najpopularniji obliku trgovine su supermarketi, većina kućanstava u veće nabavke ide jednom mjesečno. Više od 50 posto ispitanika kao osnovni razlog zašto najviše novca potroše u određenoj trgovini navodi blizinu stanovanju ili poslu, pokazalo je istraživanje GfK Hrvatske o potrošačkim navikama u maloprodaji.

Kada se promatra prodaja proizvoda svakodnevne potrošnje Konzum je i dalje apsolutni lider u spontanoj i ukupnoj poznatosti, sa 98 posto, trgovačkih lanaca u Hrvatskoj. Značajnu ukupnu poznatost, od preko 90 posto, imaju još Lidl, Kaufland i Billa, a slijede Plodine, DM, Getro i Mercator (ukupna poznatost svakog od njih je između 80 i 90 posto).

Istraživanje o potrošačkim navikama u maloprodaji GfK je proveo na uzorku od 883 ispitanika/kućanstava, metodom osobne ankete, u studenom prošle godine.

Rast hipermarketa i nastavak pada malih trgovina

Promatrano po učestalosti odlazaka u kupovinu u neki lanac u zadnja tri mjeseca prije ispitivanja, potrošači na prvo mjesto stavljaju Konzum (66 posto). Slijede Kaufland, Lidl, DM i Plodine (između 30 i 35 posto).

Što se tiče formata trgovina supermarketi su najpopularniji, dok su na drugom mjestu hipermarketi. U odnosu na prethodnu godinu registriran je rast kod hipermarketa, a pad imaju opet male trgovine.

Kao osnovni razlozi zbog kojih se najviše novca potroši u određenoj trgovini navode se blizina stanovanja ili posla (preko 50 posto ispitanih), širina ponuđenog asortimana (44 posto) i ‘vrijednost za novac’ (38 posto).

20 posto kućanstava troši više od 3.000 kuna

U prosjeku jedno kućanstvo mjesečno potroši na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje oko dvije tisuće kuna. Tek oko 20 posto kućanstava troši više od tri tisuće kuna mjesečno.

Kupcima su osobito važni svježina i kvaliteta proizvoda, razina cijene, širina asortimana, jasno istaknuta cijena, čistoća prodavaonice i okoline, ljubazno i susretljivo osoblje, brzina rada blagajni, orijentacija u trgovini, radno vrijeme i akcije sniženja i ocjene se za to kreću od 4,2 do 4,8 (na skali od 1 do 5).

Veće nabavke za kućanstvo najčešće se obavljaju jednom mjesečno (preko 60 posto kućanstava), ali oko četvrtine kućanstava takve nabavke obavlja svaka dva tjedna i nešto manje na tjednoj razini.

Oko 70 posto ispitanih potrošača kupuje bar neke privatne marke, a njih oko 19 posto se izjašnjava kao redoviti kupci takvih proizvoda.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.