Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Hrvati online najviše naručuju modne komade i kozmetiku

Iako europski e-kupci najviše naručuju proizvode iz kategorije hrana i piće, Hrvati ipak nisu među njima.

U 2020. godini zabilježeno je 15 milijuna novih e-kupaca i pandemija je transformirala e-trgovinu koja je u 2021. godini, a i danas postala vitalni dio svakodnevnog života. Svjedoci smo sve većeg razvoja digitalne tehnologije, s kojim je i konzumerizam sve manje ovisan o tehničkim, logističkim i ekonomskim ograničenjima. Navedeno je dovelo do ubrzane pojave višestrukog, više kanalnog konzumerizma, a u novom načinu trgovanja isprepleću se digitalni i tradicionalni načini kupovine. U 2021. godini 15,5% svih europskih kupnji obavljeno je putem interneta!

Istraživanje e-shopper barometar je provedeno u vremenu kada je pandemija COVID-19 bila aktualna te kada su se događale velike ekonomske promjene i izazovi u lancu opskrbe poput Brexita i promjena PDV-a. Unatoč promjenama, a potaknuta pandemijom, e-trgovina nikada nije bila uspješnija i šire prihvaćena. Zato e-trgovina nije samo kanal kupovine, već dio svakodnevnog života te je pronašla stalno mjesto među kupovnim navikama današnjih potrošača.

Navike hrvatskih e-kupaca 

86% svih hrvatskih online kupnji obavljaju redoviti e-kupci koji u prosjeku kupuju oko 37 puta godišnje te vjeruju kako kupnja putem interneta smanjuje stres te štedi vrijeme i novac. Udio redovitih e-kupaca ostao je konstantan od početka pandemije i predstavlja 43% ukupnih hrvatskih e-kupaca. Od ukupnog broja online kupaca 51% redovitih e-kupaca čine žene, a najveći udio e-kupaca ima između 18 i 29 godina. Hrvatsko tržište nastavlja privlačiti i nove e-kupce: 6% populacije je po prvi puta isprobalo online kupnju tek za vrijeme pandemije u 2020. godini, te dodatnih 3% je to prvi put učinilo u 2021.

Iako europski e-kupci najviše naručuju proizvode iz kategorije hrana i piće, Hrvati ipak nisu među njima. Prema istraživanju e-shopper barometar Hrvati su najviše naručivali proizvode iz kategorije moda (53%), potom proizvode iz kategorije ljepota i njega (48%) a potom obuću (46%). Zanimljivo je kako najviše Hrvata naručuje proizvode iz kategorije high-tech/electronicsa (46%), dok žene najviše naručuju proizvode iz kategorije moda (65%). Obuća i teški kućni namještaj jedine su kategorije koje su porasle u online prodaji od 2019, ali u Hrvatskoj se bilježi i porast te učestalost kupnje svježe hrane tijekom pandemije. Najveći pad u kupnji zabilježen je u kategoriji dodaci i nakit.

Glavni pokretač odabira web stranice je povjerenje, stoga hrvatski e-kupci uglavnom preferiraju poznate robne marke, a čak 16% redovitih e-kupaca tvrdi da uvijek kupuju na istim web stranicama. Također, 73% hrvatskih redovitih e-kupaca već je kupovalo online na stranim internet stranicama, najviše europskim, a zatim kineskim.

Dostava najvažnija

Kao najvažnija karika u cjelokupnom lancu iskustva online kupnje pokazala se dostava. Trenutak kada digitalno iskustvo postaje opipljivo. U tom smislu, iskustvo dostave ostaje vrlo pozitivno za hrvatske redovite e-kupce, naime čak 78% redovnih e-kupaca smatra da je isporuka njihove posljednje online kupnje bila lagana i jednostavna. Također, mlađa populacija smatra važnim aspektom e-kupovine besplatnu dostavu i povrat, dok stariji e-kupci najbitnijom stavkom smatraju vjerodostojnost kupovine, odnosno poseban fokus pridaju skrivenim dodatnim troškovima.

Zanimljivo je i kako 90% Hrvata preferira dostavu na kućnu adresu, no ipak ove godine možemo primijetiti porast preferencija pri odabiru alternativnih mjesta dostave poput Pickup lokacija za preuzimanje paketa i paketomata. Uz sve, e-kupci i dalje žele da postavke isporuke budu što jednostavnije i transparentnije poput praćenja puta paketa u stvarnom vremenu, više alternativnih mogućnosti isporuke i odabira dana i mjesta dostave. Poznavanje točnog jednosatnog okvira dostave paketa i napredne obavijesti napredovale su na ljestvici, nedvojbeno odražavajući želju onih koji rade od kuće da izbjegnu prekide tijekom važnih ili aktivnih trenutaka svog radnog dana. Tako će čak 47% redovitih e-kupaca prije obaviti kupnju putem e-trgovine ako znaju da im dostavlja dostavna služba koja ima vremenski okvir unutar jednog sata.

Istraživanje je pokazalo i kako su očekivanja potrošača postala sve veća te su sve više počeli obraćati pažnju na detalje, a fokus im je sada usmjeren i na neke druge segmente izuzev same dostave (poput održivosti, alternativnih lokacija za dostavu i sl.) Povećanje ekološke i društvene svijesti, kao posljedica pandemije, pridonijelo je rastu savjesne e-kupovine kojoj potrošači sve više teže.

Više nego ikad, potrošači razmišljaju o utjecaju svoje kupovine na njihove lokalne zajednice te o njihovoj društvenoj i ekološkoj odgovornosti. Na europskoj razini e-kupci smatraju da je održivost odgovornost robnih marki ili tvrtki te zato čak 69% redovnih e-kupaca očekuju da robne marke i proizvođači budu održiviji! U Hrvatskoj 45% redovitih e-kupaca kupuje ekološki prihvatljive proizvode kada je to moguće, ali samo njih 36% je spremno platiti više za održive proizvode ili usluge.

Detaljnije o segmentaciji e-kupaca i njihovim navikama možete pročitati na https://www.dpd.com/hr/en/e-shoppers/ , a na poveznici  https://www.dpd.com/group/en/eshoppers-behaviour/ možete pronaći online alat za usporedbu e-kupaca na kojemu možete jednostavno filtrirati tržišta i razne kategorije obuhvaćene istraživanjem.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.