Istraživanje Gfk je pokazalo da potrošači imaju razvijenu svijest o potrebi ekološkog pakiranja – mogućnosti recikliranja ambalaže i prednosti korištenja papira i kartona.
Ipak, kada to traži i nešto višu cijenu za proizvod zbog materijala pakiranja, tada naglo opada zanimanje za pakiranje u ambalažu koja čuva okoliš.
Nitko ne voli plastiku
Svakodnevno kupujemo proizvode koji su zaštićeni s nekom ambalažom. U razvijenim zemljama potrošači sve više pažnje obraćaju ekološkom pakiranju. Ovo su neki od odgovora ispitanika u Hrvatskoj na tvrdnje koje su dobili u anketi.
– Ukoliko postoji alternativa, odbijam kupiti proizvod pakiran u nepotrebno veliku ambalažu – 57 posto ispitanika slaže se s tvrdnjom, 38 posto se ne slaže dok 5 posto ne zna odgovor.
– Papir i karton su znatno prihvatljiviji od plastike – 91 posto ispitanika se slaže, 7 posto ne misli tako dok 2 posto ne zna odgovor.
Plastika nije pogodna za pakiranje proizvoda i treba ju koristiti samo iznimno smatra 86 posto ispitanih Hrvata, 10 posto se ne slaže s tom tvrdnjom dok 4 posto ispitanika nema mišljenje o ovoj temi.
Cijena ipak ispred ekologije
Kada ekološko pakiranje zahtjeva i nešto višu cijenu proizvoda tada je manje onih koji prihvaćaju eko-pakiranje, odnosno oko 40 posto se ne slaže platiti nešto višu cijenu. Zanimljivo je da je odbijanje plaćanja više cijene više zastupljeno kod mlađih potrošača (do 34 godine) i to u rasponu od 45 do 57%.
Deklarativno, većina potrošača se slaže da su papir i karton znatno prihvatljiviji materijal od plastike a samo 10% smatra da je plastika podoban materijal za pakiranje.