Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Hrvatska stoji lošije od ostalih mediteranskih zemalja

Unatoč rastu turističke potrošnje u Hrvatskoj od 1997. do 2007. godine, pa i relativno dobrim rezultatima u ovogodišnjoj sezoni, tržišni udjel hrvatskog turizma u međunarodnoj, mediteranskoj konkurenciji pada, posebno u ostvarenim noćenjima u hotelima i sličnim smještajnim kapacitetima, pokazala je analiza Instituta za turizam pod nazivom “Konkurentnost turističke destinacije”.

Unatoč rastu turističke potrošnje u Hrvatskoj od 1997. do 2007. godine, pa i relativno dobrim rezultatima u ovogodišnjoj sezoni, tržišni udjel hrvatskog turizma u međunarodnoj, mediteranskoj konkurenciji pada, posebno u ostvarenim noćenjima u hotelima i sličnim smještajnim kapacitetima, pokazala je analiza Instituta za turizam pod nazivom "Konkurentnost turističke destinacije".

Tu je analizu na znanstveno-stručnom skupu u povodu obilježavanja 50. obljetnice Instituta za turizam krajem prošlog tjedna predstavio član njegova istraživačkog tima Neven Ivandić.

Kaskamo za konkurencijom?

Pad tržišnog udjela hrvatskog turizma u mediteranskoj konkurenciji Ivandić je potkrijepio podacima EUROSTAT-a po kojima je u Hrvatskoj od 2002. do 2007. godine broj noćenja u hotelima i sličnim kapacitetima, a po čemu je Hrvatska usporediva s drugima, povećan za sedam posto, dočim je u zemljama u mediteranskom okruženju (Grčka, Španjolska, Turska, Portugal, Italija, Cipar) to povećanje iznosilo 19 posto.

Pritom je dodao da tim podacima nije obuhvaćen promet (noćenja) u privatnim smještajnim kapacitetima i kampovima, u čijem je korištenju hrvatski turizam lider.

Naš turizam traje dva ljetna mjeseca

Kao moguće razloge manjeg rasta u hotelima, a time i pada konkurentnosti, naveo je izrazitu sezonalnost hrvatskog turizma, nisku iskorištenost kapaciteta i prihoda po smještajnoj jedinici i općenito nisku efikasnost kapitala.

Stoga smatra da o tim problemima treba dobro razmisliti pri kreiranju buduće strategije hrvatskog turizma, kao i mogućim uzrocima tih problema koje, među ostalim, vidi i u (ne)adekvatnosti upravljačkih i operativnih znanja i vještina te stupnju diferenciranosti turističkih proizvoda, posebno u samim destinacijama.

Naš turist troši 55 eura dnevno

O tome što se učini u destinaciji, o sposobnostima da se izmisle i tržištu ponude proizvodi koji će pridonijeti jedinstvenom turističkom doživljaju, ovisi konkurentnost pojedine destinacije, a time i cjelokupnog turizma.

Za destinacije je dobrim ocijenio što je prosječna dnevna turistička potrošnja u Hrvatskoj od 1997. do 2007. godine stalno pomalo rasla te 2007. dosegnula 55,48 eura, ali se pritom upitao i može li hrvatski turizam ipak bolje. Možda bi i mogao kada bi se destinacija, upravljanje njenom ponudom i razvojem više nego do sada stavilo u fokus turističke politike, uz stalno propitivanje njene konkurentske pozicije u odnosu na relevantno okruženje.

Pritom svakako treba misliti na važnost i sve veću potrebu tzv. destinacijskog brendinga, prostornog planiranja i održivosti te adekvatnost menadžmenta.


Napisao

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.