Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Hrvatske tvrtke – 81 posto daruje klijente, a 51 posto vlastite zaposlenike

Osamdeset i jedan posto tvrtki u Hrvatskoj primjenjuje praksu darivanja klijenata i poslovnih partnera. Nešto više od polovice daruje vlastite zaposlenike, a 61 posto tvrtki daruje djecu zaposlenika. Rezultati su to on-line istraživanja portala Poslovni savjetnik u suradnji sa konzultantskom tvrtkom Proago.

Osamdeset i jedan posto tvrtki u Hrvatskoj primjenjuje praksu darivanja klijenata i poslovnih partnera. Nešto više od polovice daruje vlastite zaposlenike, a 61 posto tvrtki daruje djecu zaposlenika. Rezultati su to on-line istraživanja portala Poslovni savjetnik u suradnji sa konzultantskom tvrtkom Proago.

Godina dana zajedničke suradnje prilika je za razmjenu poklona. Poklon je najčešće znak pažnje i lijepa gesta, ali u poslovnom svijetu često puta znači nastavak uspješne suradnje ili početak buduće. Darivanje je odavno dio poslovne kulture. Osim za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana darovi se uručuju i prilikom sklapanja novih poslova, što je postao i hrvatski ritual.

Darivanje – 30 posto kao poslovni rashod

Darivanje poslovnih partnera tretira se kao trošak reprezentacije, što znači da se 30 posto priznaje kao poslovni rashod. Izdaci za promidžbene svrhe u potpunosti se tretiraju kao rashod pa i ne čudi da su poduzetnici skloniji davati darove upravo u svrhu reklamiranja.

Poslovni pokloni dio su kulture, a u nekim zemljama i dio običaja. Vrlo često odabirom poklona utječemo na formiranje i održavanje uspješnih poslovnih odnosa. Kad se radi o darivanju poslovnih partnera iz inozemstva, pokloni trebaju biti prikladni s obzirom na određene kulturne običaje i tradiciju. Važno je ostati upamćen po jedinstvenom pristupu i načinu na koji se obraćate poslovnim partnerima.

Osamdeset i jedan posto tvrtki u Hrvatskoj primjenjuje praksu darivanja klijenata i poslovnih partnera. Nešto više od polovice daruje vlastite zaposlenike, a 61 posto tvrtki daruje djecu zaposlenika.

Klijentima promotivni materijali, zaposlenicima novac

Kada je riječ o vrsti darova klijentima, velikom većinom prevladavaju promotivni materijali (olovke, rokovnici, šalice) s logotipom tvrtke. Slijede prehrambeni proizvodi i razna pića te modni dodaci i odjevni predmeti. Zaposlenicima, tvrtke uglavnom daruju novac, a djeci zaposlenika igračke i knjige.

Ispitivanje je također pokazalo da se vrijednost tih darova većinom kreće prosječno između sto i petsto kuna.

Većina tvrtki, njih 77 posto, daruje sve zaposlenike, 15 posto tvrtki samo najuspješnije, a njih 3 posto daruje samo menadžment.

Online istraživanje provedeno je u periodu od 14. do 20. listopada 2010., na uzorku od 393 ispitanika.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.