Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Hrvatske tvrtke – 81 posto daruje klijente, a 51 posto vlastite zaposlenike

Osamdeset i jedan posto tvrtki u Hrvatskoj primjenjuje praksu darivanja klijenata i poslovnih partnera. Nešto više od polovice daruje vlastite zaposlenike, a 61 posto tvrtki daruje djecu zaposlenika. Rezultati su to on-line istraživanja portala Poslovni savjetnik u suradnji sa konzultantskom tvrtkom Proago.

Osamdeset i jedan posto tvrtki u Hrvatskoj primjenjuje praksu darivanja klijenata i poslovnih partnera. Nešto više od polovice daruje vlastite zaposlenike, a 61 posto tvrtki daruje djecu zaposlenika. Rezultati su to on-line istraživanja portala Poslovni savjetnik u suradnji sa konzultantskom tvrtkom Proago.

Godina dana zajedničke suradnje prilika je za razmjenu poklona. Poklon je najčešće znak pažnje i lijepa gesta, ali u poslovnom svijetu često puta znači nastavak uspješne suradnje ili početak buduće. Darivanje je odavno dio poslovne kulture. Osim za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana darovi se uručuju i prilikom sklapanja novih poslova, što je postao i hrvatski ritual.

Darivanje – 30 posto kao poslovni rashod

Darivanje poslovnih partnera tretira se kao trošak reprezentacije, što znači da se 30 posto priznaje kao poslovni rashod. Izdaci za promidžbene svrhe u potpunosti se tretiraju kao rashod pa i ne čudi da su poduzetnici skloniji davati darove upravo u svrhu reklamiranja.

Poslovni pokloni dio su kulture, a u nekim zemljama i dio običaja. Vrlo često odabirom poklona utječemo na formiranje i održavanje uspješnih poslovnih odnosa. Kad se radi o darivanju poslovnih partnera iz inozemstva, pokloni trebaju biti prikladni s obzirom na određene kulturne običaje i tradiciju. Važno je ostati upamćen po jedinstvenom pristupu i načinu na koji se obraćate poslovnim partnerima.

Osamdeset i jedan posto tvrtki u Hrvatskoj primjenjuje praksu darivanja klijenata i poslovnih partnera. Nešto više od polovice daruje vlastite zaposlenike, a 61 posto tvrtki daruje djecu zaposlenika.

Klijentima promotivni materijali, zaposlenicima novac

Kada je riječ o vrsti darova klijentima, velikom većinom prevladavaju promotivni materijali (olovke, rokovnici, šalice) s logotipom tvrtke. Slijede prehrambeni proizvodi i razna pića te modni dodaci i odjevni predmeti. Zaposlenicima, tvrtke uglavnom daruju novac, a djeci zaposlenika igračke i knjige.

Ispitivanje je također pokazalo da se vrijednost tih darova većinom kreće prosječno između sto i petsto kuna.

Većina tvrtki, njih 77 posto, daruje sve zaposlenike, 15 posto tvrtki samo najuspješnije, a njih 3 posto daruje samo menadžment.

Online istraživanje provedeno je u periodu od 14. do 20. listopada 2010., na uzorku od 393 ispitanika.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.