Hrvatski građani više nemaju novac za brandove, kupuje se samo hrana

Hrvatski građani više nemaju novac za brandove, kupuje se samo hrana

Talijanski lanac parfumerija Limoni zatvorio je osam od svoje 21 trgovine. Posluje ih još 13, ali u hrvatskom uredu kompanije ne znaju do kada će. Gubitak od 13,6 milijuna kuna u 2011., koji se u odnosu na 2010. utrostručio, oslikava poslovanje na hrvatskom tržištu koje matica u Italiji više ne može financijski podržavati, posebno ne u uvjetima u kojima se ne nazire kada bi se standard građana mogao popraviti. Hrvati više nemaju novca za parfumerije. Sve što imaju potroše na najosnovnije.

Konkurent Limoniju, parfumerija Sephora, čiju je franšizu u Hrvatsku prije nekoliko godina dovela grčka tvrtka Marinopolus, zatvorila je vrata. Pet godina, od 2007. do 2011., poslovali su s gubitkom i uz pad prihoda od 2008., kada je kriza počela.

Sličnu sudbinu doživjeli su i brandovi  odjeće poput Salsa Jeansa, Foxa i Prenatala, dok su Grci koji su držali i franšizu za britanski Marks & Spencer prodali to poslovanje natrag matičnom poduzeću.

S druge strane, Hrvati su, izgleda, usred krize oduševljeno počeli trošiti u američkom lancu brze hrane Kentucky Fried Chicken, koji je svoj dolazak najavio 2011., kada se domaći lanac Daily fresh zatvorio nakon tri godine poslovanja jer su mu se prihodi prepolovili. KFC je od tada do danas otvorio tri restorana u Hrvatskoj, a u okviru američkog koncepta prodaje piletinu Vindije.

Goran Golubić, glavni KFC-jev menadžer za Hrvatsku, najavio je otvaranje novih restorana, do tri godišnje. „U idućih pet godina planiramo zaposliti 350 ljudi“.

Takav je primjer franšizni biznis s mađarskim brendom Fornetti, koji uspješno prodaje mala lisnata tijesta s različitim punjenjima. U 2011. su imali 32,1 milijun kuna prihoda i dobit od 2,32 milijuna kuna, iako je oboje palo.

Podijeli

Odgovori

Top