Projekt Hrvatski kvocijent inovativnosti – HKI – pokrenule su 2011. godine savjetnička tvrtka Sense Consulting, poslovni tjednik Lider i Veleučilište VERN. Projekt se sastoji od istraživanja inovacijskoga kapaciteta u hrvatskim tvrtkama i dodjele priznanja tvrtkama koje su lideri u implementaciji inovacija.
Kako je nastao i što je HKI?
– Projekt Hrvatski kvocijent inovativnosti nastao je u suradnji stručnjaka za inovacije iz akademskog, poslovnog i javnog sektora. Cilj je projekta promicati i popularizirati inovacije u hrvatskim tvrtkama te proširiti znanja o inovacijama kako bi ih tvrtke lakše integrirale u svoje aktivnosti. U sklopu projekta provodi se online istraživanje inovativnosti, a tvrtkama s najvećim inovacijskim kapacitetom bit će dodijeljena priznanja.
Kako taj projekt može konkretno pomoći realnom sektoru?
– Bez inovacija nema konkurentnosti, a razvoja inovacije nema bez dugoročnog i sustavnog pristupa. Prva korist za tvrtke bit će promoviranje najinovativnijih i najuspješnijih – onih koji su pokazali da se unatoč svim problemima može uspjeti na temelju inovacija i izvozne orijentacije.
Drugi pozitivan učinak očekujemo od širenja znanja o inovacijama i inovacijskim procesima. Promjene se ne mogu dogoditi od danas do sutra – no upravo zato o inovacijama treba govoriti stalno. Također, analizom inovacijskih procesa u tvrtkama olakšat ćemo posao onima koji financiraju inovacije (od BICRO-a i HBOR-a do fondova rizičnog kapitala i banaka) da svoje programe i instrumente dodatno prilagode potrebama realnog sektora.
S kojom ste pretpostavkom krenuli u projekt?
– Postojeća istraživanja inovacija pokazuju nisku inovativnost malih tvrtki, a pogotovo nisku razinu inovacijske suradnje. Uspješne inovacije najčešće nastaju učenjem i razmjenom znanja – ako nemate dovoljno znanja ili financijskih resursa, nemojte odustati od inoviranja. Povežite se s partnerima – kupci, dobavljači, akademske institucije ili poduzeća iz vaše branše često imaju ono što vama trenutačno nedostaje.