Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Hrvatski kvocijent inovativnosti – domaća razina inovativnosti je niska

Inovacije su najveći zamašnjak realne ekonomije, i mali i srednji poduzetnici, barem u teoriji, veliku bi pozornost trebali usmjeriti prema tom segmentu poslovanja. O tome kolika je razina inovativnosti domaćih kompanija i što se može unaprijediti razgovarali smo s konzultantom Domagojem Račićem, koji nam je predstavio projekt HKI…

Inovacije su najveći zamašnjak realne ekonomije, i mali i srednji poduzetnici, barem u teoriji, veliku bi pozornost trebali usmjeriti prema tom segmentu poslovanja. O tome kolika je razina inovativnosti domaćih kompanija i što se može unaprijediti razgovarali smo s konzultantom Domagojem Račićem, koji nam je predstavio projekt HKI…

Projekt Hrvatski kvocijent inovativnosti – HKI – pokrenule su 2011. godine savjetnička tvrtka Sense Consulting, poslovni tjednik Lider i Veleučilište VERN. Projekt se sastoji od istraživanja inovacijskoga kapaciteta u hrvatskim tvrtkama i dodjele priznanja tvrtkama koje su lideri u implementaciji inovacija.

Kako je nastao i što je HKI?

– Projekt Hrvatski kvocijent inovativnosti nastao je u suradnji stručnjaka za inovacije iz akademskog, poslovnog i javnog sektora. Cilj je projekta promicati i popularizirati inovacije u hrvatskim tvrtkama te proširiti znanja o inovacijama kako bi ih tvrtke lakše integrirale u svoje aktivnosti. U sklopu projekta provodi se online istraživanje inovativnosti, a tvrtkama s najvećim inovacijskim kapacitetom bit će dodijeljena priznanja.

Kako taj projekt može konkretno pomoći realnom sektoru?

– Bez inovacija nema konkurentnosti, a razvoja inovacije nema bez dugoročnog i sustavnog pristupa. Prva korist za tvrtke bit će promoviranje najinovativnijih i najuspješnijih – onih koji su pokazali da se unatoč svim problemima može uspjeti na temelju inovacija i izvozne orijentacije.

Drugi pozitivan učinak očekujemo od širenja znanja o inovacijama i inovacijskim procesima. Promjene se ne mogu dogoditi od danas do sutra – no upravo zato o inovacijama treba govoriti stalno. Također, analizom inovacijskih procesa u tvrtkama olakšat ćemo posao onima koji financiraju inovacije (od BICRO-a i HBOR-a do fondova rizičnog kapitala i banaka) da svoje programe i instrumente dodatno prilagode potrebama realnog sektora.

S kojom ste pretpostavkom krenuli u projekt?

– Postojeća istraživanja inovacija pokazuju nisku inovativnost malih tvrtki, a pogotovo nisku razinu inovacijske suradnje. Uspješne inovacije najčešće nastaju učenjem i razmjenom znanja – ako nemate dovoljno znanja ili financijskih resursa, nemojte odustati od inoviranja. Povežite se s partnerima – kupci, dobavljači, akademske institucije ili poduzeća iz vaše branše često imaju ono što vama trenutačno nedostaje.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.