Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Hrvatski radnici postaju sve lojalniji, strane tvrtke i dalje omiljeni poslodavci!

Zanimljivo je da su najmlađi radnici najotvoreniji za rad u privatnim tvrtkama u domaćem vlasništvu. 

Na temelju istraživanja Poslodavac Prvog Izbora* portala MojPosao, koje je pokazalo da su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i dalje privatne tvrtke, obradili smo dodatne podatke o tome u kakvim tvrtkama želimo raditi.

S obzirom na to da našim rang listama najatraktivnijih poslodavaca već godinama dominiraju dm-drogerie markt d.o.o. i LIDL d.o.o., ne iznenađuje podatak da i ove godine najviše ispitanika (31%) želi raditi u privatnim tvrtkama u stranom vlasništvu

Na treće mjesto ovogodišnje liste najpoželjinijih poslodavaca smjestila se kompanija Rimac Group, privatna tvrtka u pretežno domaćem vlasništvu, a istraživanje pokazuje kako bi u tvrtkama s takvim tipom vlasništva radilo 17% ispitanika. Svaka peta osoba (19%) bi karijeru rado nastavila graditi u hrvatskoj instituciji, 13% nada se poslu u nekoj od stranih institucija, dok bi 16% anketiranih odabralo rad u tvrtki u pretežno hrvatskom državnom vlasništvu.   

Zanimljivo, čak i oni ispitanici koji su Rimac Group stavili na prvo mjesto popisa najpoželjinih poslodavaca su u svojim odgovorima često isticali kako im je želja raditi za privatnu tvrtku u stranom vlasništvu. Očito je kako podosta ljudi tvrtku Rimac Group ne doživljava kao tipičnog domaćeg poslodavca već vjeruju da se radi o tvrtki u stranom vlasništvu.

Stariji radnici češće biraju domaće poslodavce

Bez obzira na spol, najviše ljudi želi raditi u privatnoj tvrtki u pretežno stranom vlasništvu32% muškaraca i 30% žena. Više bi žena (20%) nego muškaraca (17%) željelo raditi u hrvatskoj, ali i stranoj instituciji (13% žena i 11% muškarca), dok bi muškarci u većoj mjeri od žena radili u privatnoj tvrtki u pretežno domaćem vlasništvu (21% muškaraca i 16% žena). U tvrtki u pretežno hrvatskom državnom vlasništvu željelo bi raditi 16% muškaraca i 17% žena.

Kad bi mogli birati, ispitanici iz najmlađe dobne skupine (do 32 godine) prvenstveno bi htjeli raditi u privatnoj tvrtki u pretežno stranom vlasništvu (30%), jednako kao i 33% ispitanika u dobi od 33 do 43 te 29% onih starijih od 44 godine. Ispitanici stariji od 44 godine u većoj mjeri bi nego ispitanici ostalih dobnih skupina željeli pronaći posao u domaćim i stranim institucijama te u tvrtkama u pretežno hrvatskom državnom vlasništvu.

Zanimljivo, najmlađi radnici su najotvoreniji za rad u privatnim tvrtkama u domaćem vlasništvu

Gotovo polovica zaposlenih ispitanika često razmišlja o promjeni poslodavca 

Polovica zaposlenih ispitanika, njih 46%, često razmišlja o promjeni poslodavca. Trećina radnika (32%) ponekad razmatra tu mogućnost, dok 21% ispitanika uopće niti ne pomišlja na pronalazak novog posla.

Očito su prošle godine utjecala na stavove ispitanika i postali su lojalniji; manje razmišljaju o promjeni posla i na prvom mjestu im je sigurnost radnog mjesta.

Suprotno općeprihvaćenom stajalištu da su mlađi sudionici tržišta rada skloniji češće mijenjati poslodavce u odnosu na druge skupine radnika, istraživanje opovrgava takvo razmišljanje. Naime, radnici mlađi od 32 godine najrjeđe razmišljaju o promjeni poslodavca. Ispitanici stariji od 44 godine i oni u dobi od 33 do 43 godine u podjednakoj mjeri (ne) razmišljaju o promjeni poslodavca. 

Bez dvojbe, najodaniji radnici su oni koji već rade za svog ‘savršenog poslodavca’. Svega 11% ispitanika rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih čak 52% uopće ne razmišlja o promjeni. Za razliku od njih, 56% ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih svega 11% uopće ne razmišlja o promjeni.

 
Bonusi, edukacije i ravnoteža poslovnog i privatnog

Kad je riječ o beneficijama, radnicima u Hrvatskoj najvažnjiji su bonusi za ostvarene rezultate (30%), naknada za putne troškove/javni prijevoz (28%) te edukacije (27%). Unatoč tome što tvrtke često organiziraju teambuildinge, očito je ova beneficija u jako maloj mjeri važna ispitanicima jer je svega 7% njih upravo ovo značilo kao važnu beneficiju koju bi voljeli imati. Uz vikend druženja, najmanje popularna beneficija ispitanicima je subvencija kulturnih i/ili sportskih aktivnosti. 

*Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom Poslodavac Prvog Izbora koje provodi MojPosao. U istraživanju provedenom tijekom 2021. i 2022. godine sudjelovalo je preko 24.000 ispitanika 

MojPosao.net


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.