Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Hrvatskoj treba transformacija poslovanja i sustavno upravljanje promjenama

10. ožujka u hotelu Aristos Zagreb održat će se četvrta po redu Konferencija o upravljanju promjenama CMC. O važnosti ove i sličnih konferencija za poslovnu budućnost Hrvatske razgovarali smo s Damirom Kellerom direktorom Qualitasa, organizatora CMC-a…

10. ožujka u hotelu Aristos Zagreb održat će se četvrta po redu Konferencija o upravljanju promjenama CMC. O važnosti ove i sličnih konferencija za poslovnu budućnost Hrvatske razgovarali smo s Damirom Kellerom direktorom Qualitasa, organizatora CMC-a...

Što polaznici mogu očekivati od CMC konferencije?

Kao nikad prije, organizacije u Hrvatskoj i širom svijeta suočene su s izazovima sve oštrije globalne konkurencije. Aktualna financijska kriza i posljedična kriza potražnje su ubrzale ionako brze promjene u tehnologijama i načinu upravljanja organizacijama.

Konferencija o upravljanju promjenama ukazat će na izazove i područja u kojima su promjene nužne te istražiti rješenja za poboljšanje konkurentnosti. Konferencijom se želi doprinijeti promicanju ideje o važnosti transformacije poslovanja i sustavnog upravljanja promjenama, probuditi želju za provođenjem promjena te ukazati na znanja i sposobnosti bez kojih održivi razvoj i postizanje vrhunskih poslovnih rezultata nisu mogući.

Po čemu se ova konferencija razlikuje od sličnih u Hrvatskoj?

Istaknuo bih dva elementa: izbor tema i izbor govornika. Do ove konferencije u Hrvatskoj nije postojao događaj koji je na jednom mjestu okupio najbolje hrvatske stručnjake – znanstvenike i praktičare, koji će podijeliti znanja i iskustva o ključnim metodama i alatima za ostvarivanje strategija i ciljeva, poboljšavanje procesa, poboljšavanje kvalitete, smanjivanje troškova i povećavanje prodaje. Neki od njih su Lean, Six Sigma, Balanced Scorecard, EFQM model izvrsnosti, ADKAR model.

Što vam znači potpora predsjednika RH? Koliko ona daje na važnosti samoj konferenciji?

U Hrvatskoj se danas puno govori o strategijama, ambicioznim ciljevima i spasonosnim investicijskim projektima, ali malo tko ulaže napore u način na koji će se ti planovi učinkovito realizirati. Pismo podrške predsjednika Josipovića, s naglaskom na potrebu promicanja ideje o važnosti upravljanja promjenama kao ključa za postizanje svekolikog napretka, doprinosi važnosti konferencije, ali je istovremeno vrlo korisna smjernica za nužne reforme javne uprave, gospodarstva i društva u cjelini.

Koliko je važno upravljanje promjenama u doba recesije?

Postoji svijest među gospodarstvenicima da se moraju prilagođavati uvjetima recesije i mijenjati ranije utvrđene strategije i poslovne modele, ali pri tome se mnogi fokusiraju na kratkoročna rješenja neselektivnog rezanja troškova gubeći iz vida da će se trendovi jednog dana okrenuti. Zbog toga je potrebno imati hrabrosti i u vrijeme krize ulagati u optimiziranje poslovnih procesa te kvalitetu i razvoj proizvoda. Za one organizacije koje nisu primorane smanjivati broj zaposlenika pad potražnje je odlična prilika da se provedu projekti za koje se ranije nije imalo vremena. Oni koji u tome uspiju mogu računati na značajan uspjeh nakon završetka krize.

Koja bi (po vašem mišljenju) treba biti orijentacija Hrvatske za razdoblje od recimo 10 godina? Turizam? Ekologija? Hi-tech? Eko-poljoprivreda?

Za vjerodostojan odgovor na ovo pitanje nužno je napraviti objektivnu i cjelovitu analizu trenutnog položaja u kojem se nalazi hrvatsko gospodarstvo i društvo. S obzirom da takva analiza ne postoji, možemo samo nagađati strategiju koja bi nas odvela iz sadašnjeg položaja u položaj bogate i privlačne zemlje. Međutim, smatram da se ne smijemo usmjeriti prema jednoj ili nekoliko djelatnosti, nego na skupinu komplementarnih proizvoda i usluga.

Uzimajući u obzir stanje naših resursa, ali i političke, gospodarske, društvene i tehnološke trendove, čini mi se da su proizvodi i usluge iz područja koje možemo nazvati „zdrav život“ ono na čemu bi hrvatsko gospodarstvo moglo graditi svoju konkurentnost, bez obzira radilo se npr. o zdravoj hrani, ekološkoj turističkoj destinaciji, vjetrolektrani, vozilu na električni pogon, rješenju za smanjenje potrošnje energije ili savjetovanju za poboljšanje kvalitete života. Naravno, da bi se to postiglo potrebno je utvrditi jasnu strategiju na državnoj razini te je koordinirano i ustrajno provoditi ne samo u gospodarstvu, nego i obrazovanju, zaštiti okoliša, zdravstvu, kulturi, javnoj upravi, itd.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.