Imate malo poduzeće – pokušajte raditi s velikima, nije nemoguće

Imate malo poduzeće – pokušajte raditi s velikima, nije nemoguće

Dodatna pogodnost je što rad s velikim klijentima donosi besplatan marketing u vidu reputacije. Isto tako, možete mnogo naučiti kroz rad s istima.

Iskoristite prednosti

Velika poduzeća djeluju na globalnoj razini, iza sebe imaju golemo iskustvo i snagu. S druge strane, ta veličina ih ograničava tako da znaju biti spori, birokratski i promjene ih koštaju.

Njihovi partneri, mala poduzeća ili honorarci, ne bi trebali biti njima što sličniji već bi trebali koristiti svoje prednosti . To su usluge mnogo bržih reakcija u niši gdje su specijalizirani.

Mali bi svakako trebali izbrusiti svoje vještine kako bi dio poslovanja mogli odlično odraditi.

Mnogi pokušavaju biti stručnjaci za sve i svašta, ali to nikako nije izvedivo.

Ono što vide to i dobiju

Kada ste vi malo poduzeće, honorarac, veliki klijent komunicira samo s vama i točno zna da ste odgovorni za ono što im nudite. U tom slučaju ne postoje komunikacijske barijere jer nema trećeg ili četvrtog posrednika preko kojih se komunikacija odvija. Više ljudi u timu ne znači nužno i veću produktivnost, a sigurno znači povećanje količine vremena koja se troši na komunikaciju.

Sve što radite je osobno

Lako je percipirati velika poduzeća kao monolite bez osobnosti, no takva predodžba je kriva. Velika poduzeća se u svojoj osnovi opet sastoje od pojedinaca, svaki sa svojom osobnošću. Svi oni također vole raditi s ljudima koji im čine život lakšim tako da im donose kvalitetna poslovna rješenja na vrijeme i bez puno potrebe za moralnom potporom. I naravno, uvijek vole poslovati s ljudima koji im se općenito sviđaju. Dakle, prvi korak je uspostaviti kontakt s ljudima koji mogu postati vaši ambasadori u velikom poduzeću.

Kako ostvariti kontakte? LinkedIn od velike pomoći

Postoji nekoliko načina kako možete ostvariti kontakt s velikima. Npr. možete raditi unutar njih te kasnije otići kako bi pokrenuli svoj vlastiti posao. Možete raditi honorarno za neku agenciju koja već s njima surađuje. Isto tako, provjerite sve vaše poslovne kontakte koje imate, možda su se vaši poznanici premjestili u takvo poduzeće i sl. Tu vam LinkedIn može biti od velike pomoći.

Računovodstvo neprijatelj No.1

Vaš najveći „neprijatelj“ je u ovom slučaju računovodstvo, odnosno, osoba koja ugovara cijenu. Mala poduzeća su za njih problem jer u njihovom savršenom svijetu oni imaju posla samo s jednim velikim dobavljačem. Samim time, zbog količine mogu tražiti ogromne popuste na redovnu cijenu.

Što su vaše usluge više jedinstvene ili ste veći stručnjak u svojoj niši, to će se teže druga strana cjenkati ili ucjenjivati sa suradnjom s vašim konkurentima. Ukoliko morate dati neku vrstu popusta, pokušajte ne smanjivati profit. Umjesto toga, sagledajte koji dio vaše usluge nije nužan ili može li se obujam posla smanjiti za 10% (npr. po veličini članaka, prijevoda i sl.). Na taj način će ukupna cijena biti manja, a obje strane bi mogle biti zadovoljene.

Taj aspekt odnosa s velikima može biti najteži, ali svakako uzmite u obzir da i Vi imate veliku pregovaračku moć i da ponekad morate reći „ne“.

Cijeli članak pročitajte na Honorarni-posao.com

Podijeli

Odgovori

Top