Na dvadesetak crpnih postaja na području od Karlovca do Varaždina INA planira provesti pilot projekt kojim bi postaje dale u franšizu privatnim tvrtkama.
Kako je, za Slobodnu Dalmaciju, pojašnjeno iz Ine osoba koja je uzima u zakup vodila bi poslovanje uz ugovorenu dobit i Inom. Dok je s pozicije Ine riječ o jednostavno definiranom projektu, kada su radnici na postajama u pitanju, stvari su daleko od jednostavnih. Njima, naime, u svakom slučaju prestaje radni odnos s Inom.
“Ako dođe do realizacije projekta, radnici će moći izabrati hoće li sklopiti ugovor o radu s poslovnim partnerom koji je preuzeo vođenje postaje ili će se odlučiti za otpremninu koja će u svakom slučaju biti veća od otpremnine predviđene Zakonom o radu”, kazali su u Odjelu za odnose s javnošću Ine.
U tvrtki naglašavaju da je riječ o pilot projektu koji je prije svega namijenjen zaposlenicima na postajama na kojima rade. Napominju da je riječ o vrlo raširenom načinu poslovanja jer npr. Crodux posluje s opisanim modelom.
U Sindikatu Ine protive se najavljenom modelu i s pozicije radnika, ističu, riječ je o nepovoljnoj opciji kada su u pitanju prava iz kolektivnih ugovora.
“Budući da u pozivu nisu objavljeni nikakvi detalji, od toga da se ne zna na koje se postaje poziv odnosi, do samih uvjeta pod kojima bi se postaje dale u frašizu, teško da će se radnici javiti na natječaj. Mi ovo prije svega doživljavamo kao pilot projekt u smislu ispitivanja tržišta i nadamo se da će na tome ostati”, kazala je Maja Rilović sindikalna čelnica.