Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Infinum – pioniri industrije mobilnih aplikacija u Hrvatskoj

Programerski dvojac Tomislav Car i Matej Špoler prije nešto manje od jednog desetljeća krenuo je u poduzetničke vode, IT biznis. Njihova priča danas je priča o uspjehu, kao stvorena za naše „Poduzetničke priče“. Prodaja aplikacije mobyMAP jednoj malezijskoj tvrtki za 6.000 dolara omogućila im je otvaranje Infinuma 2005. godine. Pet godina nakon toga njihova aplikacija badaSports pobijedila na Samsungovu natječaju i donijela im 100.000 dolara.

Programerski dvojac Tomislav Car i Matej Špoler prije nešto manje od jednog desetljeća krenuo je u poduzetničke vode, IT biznis. Njihova priča danas je priča o uspjehu, kao stvorena za naše „Poduzetničke priče“. Prodaja aplikacije mobyMAP jednoj malezijskoj tvrtki za 6.000 dolara omogućila im je otvaranje Infinuma 2005. godine. Pet godina nakon toga njihova aplikacija badaSports pobijedila na Samsungovu natječaju i donijela im 100.000 dolara.

Projekt mobyMAP za Vipnet financijski je omogućio osnivanje Infinuma. Kako ste ga dobili i, ako nije tajna, koliko ste zaradili na prvom projektu?

MobyMAP koji smo izradili prije gotovo osam godina omogućio nam je prvi veći posao – suradnju s VIPnetom.

Međutim, događaj koji je financijski omogućio osnivanje Infinuma jest prodaja mobyMAP tehnologije (mobilna aplikacija i PC softver za izradu i prilagodbu karata) jednoj malezijskoj tvrtki za $6.000, što je tada bio otprilike iznos potreban za osnivanje društva s ograničenom odgovornošću.

Koliko smo ukupno zaradili na mobyMAP-u, ne bih znao točno reći, ali za naše tadašnje pojmove to su bili dovoljno veliki iznosi.

Razvijate mobilne i web-aplikacije. Zanimljivom nam se čini aplikacija za iPhone – Traži auto. Možete li ukratko objasniti nastanak jedne takve aplikacije te koliko je vremenski potrebno za izradu i kako se financijski vrednuje aplikacija, dakle koliko košta?

Traži auto jest aplikacija napravljena više kao eksperiment jer smo imali zanimljivu ideju – upisati registraciju nekog vozila i doznati što više o njemu. Imali smo već razvijenu tehnologiju za pretraživanje vozila po registraciji te oko toga izradili mobilnu aplikaciju.

Proces razvoja takve aplikacije ne razlikuje se mnogo od razvoja bilo koje mobilne aplikacije, a sastoji se od ideje, razrade, wireframeova (skica), dizajniranja, implementacija, testiranja te ponavljanja svih tih koraka dok niste zadovoljni proizvodom.

Većina aplikacija nudi neku vrstu usluge. Jesu li takve aplikacije unosnije i prolaze li lakše na tržištu od onih isključivo za zabavu?

Da bi aplikacija bila zanimljiva korisniku, mora mu na neki način biti korisna. Smatram da nije bitno olakšava li mu snalaženje u zagrebačkim tramvajima (kao ZgTram), slušanje radiopostaja (poput Slušaj Radio!) ili je jednostavno zabava (poput mobilnih igara). U konačnici sve se svodi na to ima li korisnik potrebe iskoristiti aplikaciju, bilo za zabavu ili neku korisnu svrhu.

Koju biste aplikaciju istaknuli među mobilnim aplikacijama? Osim badeSports, koja je pobijedila na Samsungovu natječaju i donijela vam 100.000 dolara.

U zadnjih godinu dana producirali smo zaista velik broj mobilnih aplikacija. Istaknuo bih „Slušaj Radio!“, koja omogućuje streaming radiostanica na Nokijama i mobilnim uređajima na Androidu te koju smo lansirali smo na hrvatskom, slovenskom i britanskom tržištu.

Tu je i Kolosej – aplikacija koja omogućuje pregled filmova i kupnju ulaznica za slovenski lanac kina Kolosej, informativna Papaya, koja je omogućivala dobivanje besplatnog pića u popularnom ljetnom klubu, te najnoviji produkt iz naše radionice – Android-mobilna aplikacija 24sata.

Od mobilnih bih igara izdvojio Duracell-igre, u koje je uložen velik programerski i kreativni trud te su velikom broju korisnika pružile nezaboravne trenutke zabave.

Osam godina nakon projekta mobyMAP tvrtke s kojima Infinum surađuje jesu Vip, Nokia, 24 sata, PBZ, Wrigley… Referencije su jake, kako ste došli do njih?

Mobilnim aplikacijama i igrama bavimo se već osam godina, i s pravom mogu reći da smo jedan od pionira te industrije u Hrvatskoj.

Veliku pažnju posvećujemo tome da naš konačni proizvod bude što kvalitetniji. To uključuje sve elemente razvoja od vođenja projekta, ideje, dizajna pa do programske implementacije i testiranja. Dobre referencije samo su posljedica dugogodišnjeg rada u industriji i kvalitetno izrađenih projekata.

Spomenuli smo izvozne poslove u Sloveniji. Jeste li prisutni još gdje u regiji? Računate li da će nedavna pobjeda na Samsungovu natječaju zainteresirati globalno tržište za vas i vašu tvrtku?

Trenutačno smo aktivno prisutni u Hrvatskoj i Sloveniji, a za partnere iz drugih zemalja radili smo nekoliko projekata.

Nažalost, tržište mobilnih aplikacija još nije u toj mjeri razvijeno kod naših istočnih susjeda, a na zapadna tržišta se ponekad teško proširiti. Žalosno je što je jako malo hrvatskih IT tvrtki prisutno na zapadnim tržištima.

Pobjeda na Samsungovu natječaju svakako nam je odlična referencija i financijski poticaj, ali i dalje dobivanje posla na globalnom tržištu zahtijeva naš popriličan angažman.

Uz vas dvojicu, ima li još netko u vlasničkoj strukturi tvrtke? Jeste li imali ponuda za prodaju tvrtke ili udjela u tvrtki? Kada biste odlučili značajnije proširiti poslovanje, biste li to napravili tako da investitor uđe u vlasničku strukturu tvrtke?

U vlasničkoj strukturi tvrtke smo Tomislav i ja. Ponuda je uvijek bilo, ali ništa što bismo smatrali prihvatljivim. Nismo zainteresirani što prije prodati tvrtku i uzeti novce “na brzinu” nego razviti tvrtku, njene proizvode i usluge.

U slučaju neke značajnije investicije, sigurno bi takav investitor tražio da uđe u vlasničku strukturu tvrtke. To ne smatramo nužno lošim, već upravo suprotno, smatramo da bi takva odluka samo poboljšala poslovanje i unijela veću stabilnost, ali naravno samo uz pravog investitora i partnera.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.