S prvim danom ove godine na autoplin se počela obračunavati i trošarina od pola kune po litri, s kojom je cijena ovog goriva trebala premašiti pet kuna. Nakon što su se vozači na autoplin digli na noge, Vlada je 8. siječnja trošarinu povukla, a iz Ministarstva gospodarstva je, tvrde u Udruzi za UNP, obećano da će cijena autoplina i dodatno pasti, s tadašnjih 4,64, na 4,13 kuna po litri.
Umjesto toga, od 1. veljače cijena je dodatno, za 0,12 kuna, porasla i sad iznosi 4,76 kuna.
U Hrvatskoj ne poštuju preporuke EU
Udruga je stoga, od ministra gospodarstva, Đure Popijača i premijerke Jadranke Kosor zatražila da smjene ravnatelja Uprave za energetiku pri ministarstvu gospodarstva, Branimira Horačeka, koji je, kako tvrde u udruzi, izigrao korisnike autoplina, obećavši im smanjenje cijena.
«Pravilnike o autoplinu ne donosi Branimir Horaček, već Ministarstvo gospodarstva», kratko je odgovorio ministar Popijač na zahtjev Udruge UNP za smjenom Horačeka. Da nedavno nije izmijenjen pravilnik kojim se izračunava cijena autoplina, zaključuju u Ministarstvu, ta bi cijena sada bila i osam puta viša.
Iako EU preporuča da cijena autoplina ne prelazi 50 posto cijene benzinskih goriva, u Hrvatskoj cijena autoplina od 4,76 kuna po litri sada iznosi čak 60 posto cijene Eurosupera 95 (7,93 kune po litri). Litra autoplina u Hrvatskoj je 0,65 eura, dok se isti taj plin, koji Ina izvozi, u Njemačkoj, Italiji, Belgiji, Luksemburgu, Španjolskoj i ostalim državama, plaća po nižim cijenama.
(Novi list)