Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Interna komunikacija – tri koraka do bolje produktivnosti

Komunikacija u kompanijama podliježe mnogim izazovima. Realnost je da svi ne trebaju raspolagati jednakim opsegom informacija. U većini slučajeva to nije ni korisno kompaniji. Ipak, otvorena i iskrena razmjena informacija poboljšava produktivnost kompanije i najbolje je cjepivo protiv unutarnjih konflikata.

Komunikacija u kompanijama podliježe mnogim izazovima. Realnost je da svi ne trebaju raspolagati jednakim opsegom informacija. U većini slučajeva to nije ni korisno kompaniji. Ipak, otvorena i iskrena razmjena informacija poboljšava produktivnost kompanije i najbolje je cjepivo protiv unutarnjih konflikata.

Neznanje je jedan od glavnih inkubatora straha, panike i priča koje se, kao loš supstitut pravih informacija, šire kompanijom. Taj problem posebno je izražen u velikim tvrtkama i piramidalnom strukturom uređenim organizacijama.

Glasnik loših vijesti? Ne, hvala!

Protok informacija lošiji je u kompanijama sa strogo formalnim hijerarhijskim podjelama. Jednostavno – nitko ne želi biti osoba koja će svome nadređenom proslijediti loše vijesti ili prijaviti potencijalni problem.

Takvo ponašanje naravno nije rezervirano samo za niže slojeve u poduzeću. Prisutno je na svim razinama kompanije pa kada vijest dođe do vrha, ona je umjetno pročišćena od svih „nepoželjnih” informacija i ne prikazuje pravo stanje u kojem se tvrtka nalazi.

Lako kao igra

Također, problematična komunikacija česta je u firmama u kojima su sektori previše odvojeni, te tako čine „države u državi.” Problem su i različiti ciljevi sektora, primjerice sektor marketinga uvijek će se boriti za što veći proračun za ostvarenje svojih ciljeva a financije na takvo „trošenje” obično reagiraju s negodovanjem.

Za izbjegavanje te potencijalno opasne i loše prakse predlažemo tri jednostavna koraka koja će sigurno pospješiti komunikaciju, a time posredno povećati produktivnost i popraviti međuljudske odnose u kompaniji.

1. Tjedni sastanci

Kraći tjedni sastanci različitih sektora kompanije dokazano povećavaju produktivnost firme. Tako su voditelji pojedinih sektora upoznati s osnovnim planom rada ostalih jedinica u kompaniji.

Tjedni sastanci sažeti su i služe osnovnom informiranju – ne trebaju biti dulji od 15-ak minuta. Vodstvo tako ima uvid u rad pojedinih sektora na dnevnoj bazi i povratnu informaciju o rješavanju prošlotjednih obveza.

2. Piramida komunikacije

Komunikacija od vrha prema dnu nosi svoje izazove. Neke smo već naveli. Velik je problem i fizička odvojenost menadžmenta kompanije od dnevnih događanja u uredima. Zbog toga mnoge kompanije njeguju kulturu „otvorenih vrata” u kojima djelatnici mogu vidjeti što im nadređeni rade, i obratno.

Time dolazimo i do druge važne stvari, a to je feedback na eventualnu proaktivnost zaposlenika, kao i na njihove sugestije i primjedbe. Zaposlenike treba ohrabriti da misle svojom glavom, jer je takav zaposlenik kompaniji najisplativiji. Dobar savjet jest – neformalna komunikacija! Mnoge značajne informacije o kompaniji i zaposlenicima dobiju se u neformalnim razgovorima, uz kavu, u redu za zahod ili na team-buildingu.

3. E-komunikacija

Kralježnica je svake komunikacije unutar kompanije interna elektronička pošta. Ona je brz i učinkovit način slanja informacija. Posebno je važna zbog toga što povezuje sve strukture i sve razine odlučivanja u kompaniji.

Korespondenciju elektroničkom poštom treba održati formalnom, jasnom i svrhovitom. “Mail” kao dokument ostaje i nije dobro rabiti ga za poruke koje nisu važne ili nisu primjerene poslovnoj komunikaciji.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.