Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

INTERVJU Petričević: `Uspjeh je u originalnom dizajnu, inovacijama i tržišnoj niši´

Uspješnu priču o obrtu koji je nastao još 1982. godine i traje još i danas donosimo u trenutku kada tekstilna industrija konstantno u opadanju. No, Naftalina – Terminator je unatoč svemu svoj uspjeh ostvarila čak i na inozemnim tržištima. Usmjerili su se prema HoReCa tržištu, gdje su najzastupljeniji s jastucima za terasu s izvezenim logom sponzora.

Uspješnu priču o obrtu koji je nastao još 1982. godine i traje još i danas donosimo u trenutku kada tekstilna industrija konstantno u opadanju. No, Naftalina – Terminator je unatoč svemu svoj uspjeh ostvarila čak i na inozemnim tržištima. Usmjerili su se prema HoReCa tržištu, gdje su najzastupljeniji s jastucima za terasu s izvezenim logom sponzora.

„Žene slušaju svoju intuiciju, svoj unutarnji glas i uz znanje, iskustvo, kreativnost i strpljenje u tekstilnom biznisu ostvaruju dobitnu kombinaciju.“ objašnjava direktorica Naftaline – Terminator Josipa Maslač Petričević, obrta koji se bavi tekstilom i opremanjem za ugostiteljstvo, proizvodi radnu odjeću i jastuke, tende, a odnedavno i zavjese. Snaga Naftaline –Terminator „stoji u originalnosti dizajna i inovacijama pa i otkrivanju novih tržišnih niša“ dodaje Petričević. Obrt nastao 1982. godine kao lanac jeans dućana u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku unatoč kriznim vremenima za tekstilnu industriju postigao je baš suprotno od očekivanog, veliki uspjeh na domaćem i inozemnom tržištu.

Kada je nastao preokret u poslovanju Naftaline-Terminator?

Od kada smo 1990. dućane za proizvodnju preorijentirali na specijaliziranu izradu radne odjeće za Security. Par godina nakon toga Naftalina je započela s kompletnim opremanjem hotelijerstva i ugostiteljstva. Sada u timu od 50-tak ljudi postoje specijalizirani odjeli koje kupcima Naftaline mogu ponuditi sve na jednom mjesto. Od košulja, pregača, radnih odijela, tiska, tapeciranja, stolnjaka, zavjesa, tendi te održavanje i pranje.

Tekstilna industrija u Hrvatskoj konstantno je u opadanju. No, nasuprot tome, Naftalina raste, zapošljava radnike… Postoji li formula za uspjeh?

Formule za uspjeh i opstanak u poslovnom životu nema. Naši su resursi znanje i informiranost,jer danas kada je ponuda bogata i raznolika potrebno je biti dobro informiran i raspolagati određenim znanjima kako bismo mogli donositi mjerodavne odluke i ostati konkurentni i interesantni tržištu i takvi se prilagođavati sa većim brojem usluga,tržište to prepoznaje i daje nam povjerenje. Također je naša tajna uspjeha u pristupu kupcu kojem širinom naših usluga nastojimo pružati maksimum

Zašto ste pokrenuli obrt a ne d.o.o.? Obično se poduzetnici dosta dvoume oko jednog i drugog pravnog oblika poslovanja?

Obrtnici smo od 1983 godine,a kako je obrt izjednačen sa d.o.o. zbog tradicije smo ostali obrtnici,a kako obrtnik odgovara za svoje poslovanje cjelokupnom svojom imovinom mišljenja sam da nam to daje određenu prednost pred konkurencijom.

Iz osobnog iskustva, koliko obrtima poput vašeg pomažu komore poput Obrtničke, Hrvatske gospodarske komore?

Hrvatska gospodarska komora nas podržava sa svim informacijama o potporama, redovito nas poziva na sajmove pa smo tako bili u Milanu,Češkoj… Stručnošću i otvorenošću su nam uvijek dostupni i na raspolaganju.

Jeste li financirali svoje poslovanje kroz programe Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva ili određenih fondova Europske unije?

Koristile smo bespovratna sredstva Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva u okviru programa financiranja poduzetništva žena i konkurentnosti u tekstilnoj industriji za 2010 godinu. Sredstva se troše na nabavu opreme- šivaći strojevi, strojevi za praonicu-perilica, sušilica, stroj za peglanje, uvođenje iso standarda hrnen iso 9001:2008. Potrebno je svaku investiciju potkrijepiti orginalnim računima i kopijama dokaza o plaćanju istih.

Naftalina

S kojim se izazovima najviše susrećete na domaćem i stranom tržištu?

Na domaćem i stranom tržištu se suočavamo sa smanjenjem kupovne moći tržišta uslijed globalne financijske krize. Unatoč visokim troškovima rada zadovoljni smo količinom izvoza. U poslovnom ugovaranju sa strateškim partnerima kao što su Coca-Cola HBC Hrvatska, Franck, Karlovačka pivovara, Zagrebačka pivovara, Jamnica, Badel artikli su standardizirani. Program HORECA, koji je naš najjači program, gdje su najzastupljeniji jastuci za terasu sa izvezenim logom sponzora.

Što je budućnost Europskih “tekstilaca” – dizajn, kvaliteta, niše unutar industrije, kooperanti velikim kompanijama, nešto drugo?

Budućnost europskih „tekstilaca“ je u originalnosti što uključuje dizajn i inovaciju, a konstantno treba raditi na pronalaženju novih tržišnih niša.

Kakvi su planovi za budućnost?

Vjera u vlastite sposobnosti, plansko ostvarivanje poduzetničke vizije temelj su planova za budućnost.Upornost i vjera u cilj sve čini mogućim!


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.