Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Irena Kurtanjek: Godišnje u istraživanje i razvijanje novih proizvoda ulažemo 1,74 milijardi švicarskih franaka

Godišnje u istraživanje i razvijanje novih proizvoda ulažemo 1,74 milijardi švicarskih franaka, a ono čemu težimo je kako ispuniti zadane ciljeve, tako i postati primjer dobre prakse.

Nestlé je najveća svjetska prehrambena kompanija na svijetu koja svaki dan proda više od jedne milijarde proizvoda, stoga je i odgovornost kompanije velika. Svoj doprinos zajednici definirala je kroz konkretne aktivnosti u tri glavna područja – prehrana, zdravlje i zdrav život te briga za zajednicu i briga za okoliš.

U tom smislu, kompanija se javno obvezala da će do 2030. pomoći da 50 milijuna djece vodi zdravije živote, da će unaprijediti živote 30 milijuna ljudi u zajednicama koje su direktno povezane s poslovanjem kompanije, a tu je i važna ambicija nultog utjecaja na okoliš. Razgovarali smo s Irenom Kurtanjek, voditeljicom korporativnih komunikacija iz tvrtke Nestlé.

Zašto je pokrenut projekt „Vrtim zdravi film“? Kako je došlo do ideje i je li ju bilo teško lokalizirati?

Nestlé u svom portfelju ima preko 10.000 proizvoda unutar više od 2.000 robnih marki, a dnevno u svijetu proda preko milijun proizvoda. Stoga je utjecaj i odgovornost kompanije prema potrošačima iznimno velik. S ambicijom da pomogne roditeljima u odgoju zdravijih generacija, 2008. godine Nestlé se zajedno s predstavnicima najvećih svjetskih proizvođača hrane i bezalkoholnih pića obvezao na implementiranje Globalne strategije za prehranu, tjelesnu aktivnost i zdravlje, izdanu od strane Svjetske zdravstvene organizacije.

Već sljedeće godine pokrenuta je globalna inicijativa “Nestlé for Healthier Kids”, koja se provodi u školama u 80 zemalja te o važnosti pravilne prehrane i redovite tjelesne aktivnosti godišnje educira više od 10 milijuna djece. Iznimno sam ponosna što je hrvatski projekt Vrtim Zdravi Film već devet godina dio ove inicijative. Ono što je potrebno posebno naglasiti jest i da je u sklopu projekta isključena bilo kakva promocija kompanije i proizvoda u školama.

Što ovo znači na lokalnoj razini? Na području zemalja regije (osim Hrvatske, govorimo i o Srbiji i Bosni i Hercegovini) do sada je kroz projekt obuhvaćeno više od 89.000 djece. Konkretno u Hrvatskoj, s ovom školskom godinom dio programa je bilo 40.000 učenika iz više od 500 hrvatskih škola.
Sve to ne bi bilo moguće bez uspješne suradnje s predstavnicima lokalnih vlasti, koji su prepoznali važnost ovog projekta i dali mu punu potporu u realizaciji.

Koja je budućnost projekta “VrtimZdraviFilm”? Koliko Vam u provedbi pomaže Ministarstvo obrazovanja? Što kažete na uvođenje predmeta poput nekadašnjeg domaćinstva u škole?

Od samih početaka Vrtim Zdravi Film provodimo uz partnera Hrvatski školski sportski savez te imamo veliku potporu ne samo Ministarstva znanosti i obrazovanja, nego i Ministarstva zdravlja, Središnjeg državnog ureda za šport, Agencije za odgoj i obrazovanje te Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Dodana vrijednost projekta je i godišnje istraživanje HZJZ o prehrambenim navikama učenika sedmih razreda osnovnih škola, koji su tijekom svih ovih godina projekta bili naša ciljna skupina, a koje pokazuje unaprjeđenje znanja nakon implementacije “VrtimZdraviFilm”, ali i širu sliku o stavovima i navikama mladih u području pravilne prehrane i redovite tjelesne aktivnosti.

Na tragu tih informacija kreiramo daljnje planove za projekt, u kojem do 2021. planiramo utrostručiti broj djece sudionika na 18.000 po sezoni i potvrditi status najopsežnijeg programa takve vrste u regiji.

Što se uvođenja dodatnih predmeta kao što su domaćinstvo, nemamo za cilj utjecati na nastavni program osnovnih škola iako, naravno, podupiremo, svaku inicijativu za educiranjem školaraca u smjeru donošenja zdravijih životnih izbora. To je, u konačnici, i agenda projekta “VrtimZdraviFilm”, u čiju smo provedbu do sada uložili više od 3.7 milijuna kuna.

Sol, šećer… Koliko i kako mijenjate svoje proizvode?

Poimanje potrošača i njihova očekivanja od hrane u razvijenim zemljama značajno se promijenilo u zadnjih nekoliko desetljeća – nekada je bila važna količina kalorija, danas je važnija kvaliteta kalorija. Segment ,,zdrave hrane” globalno, ali i lokalno raste. Potrošači žele znati što jedu, žele zdravije proizvode – one sa smanjenim šećerom, soli, bez glutena, bez umjetnih boja. Također, zbog velikih problema vezanih uz pretilost, posebno zabrinjavajućih kod predškolaraca, za roditelje postaje sve važnije učiti svoje najmlađe o prednostima uravnotežene prehrane, jer vrlo često navike stečene u djetinjstvu ostaju i kroz odraslu dob.

Naša regija nije iznimka, dapače, nedavno provedeno istraživanje agencije Nielsen pokazalo je da je briga o zdravlju visoko na ljestvici prioriteta potrošača, odmah iza sigurnosti radnog mjesta i uspješnog balansa poslovnog i privatnog života. Na tom tragu, Nestlé je od 2014. godine iz proizvoda uklonio preko 40.000 tona šećera i 6,200 tona zasićenih masti, a od 2012. uklonili smo i 15.000 tona soli. Idemo i korak dalje, naime obvezali smo se da ćemo do 2020. godine u proizvode dodati 750 milijuna porcija povrća, 300 milijuna porcija žitarica bogatih hranjivim tvarima, mahunarki i mekinja te više orašastih plodova i sjemenki, a također nastavljamo sa smanjenjem šećera i soli.

Godišnje u istraživanje i razvijanje novih proizvoda ulažemo 1,74 milijardi švicarskih franaka, a ono čemu težimo je kako ispuniti zadane ciljeve, tako i postati primjer dobre prakse.

Osim odgovornosti prema društvu ističete se i u odgovornosti prema problem onečišćenja okoliša. U agendi 2030. govorite o utjecaju na okoliš. Što ta agenda znači? Koje korake planirate poduzeti?

Strategija razvoja kompanije u sljedećem desetljeću temelji se na tri područja djelovanja u skladu s ciljevima “Agende 2030 za održivi razvoj” Ujedinjenih naroda – prehrana, zdravlje i zdrav život te briga za zajednicu i briga za okoliš.

Kada govorimo o očuvanju okoliša, najveće i goruće pitanje je ono plastične ambalaže, koje je posljednjih godina doseglo kritičnu točku i nagnalo sve proizvođače i korisnike na djelovanje. Nestlé već godinama nastoji pružiti dobar primjer čitavim nizom mjera, koje realizira u suradnji s vladama, nevladinim sektorom i dionicima proizvodnih procesa. Tako smo se prošle godine javno obvezali da će do 2025. godine 100% pakiranja biti od materijala koji će se moći ponovno iskoristiti ili reciklirati. U zadnje tri godine značajno smo smanjili količinu plastične ambalaže – za 119.000 tona. Nadalje, u rujnu smo u rad pustili prvi Institut za ambalažu i pakiranje, prvi takav u prehrambenoj industriji, a javno smo se obvezali i do 2050. godine postići nultu stopu emisije

stakleničkih plinova. Ovo su samo neke od mjera, planova je puno, rada iza toga je mnogo, a u svrhu zajedničkog cilja – očuvanje okoliša za generacije koje dolaze.

U svojim podacima ističete kako pazite i na omjer spolova. Kažete da je 57% posto zaposlenih žena i 43 posto muškarca, a čak 45 posto zaposlenika čine tzv. milenijalci. Je li otvorena molba za posao dobar put za ulazak u kompanije poput Nestlea? Kakva je odnos milenijalaca prema volontiranju?

Lokalno, Nestlé u Adriatic regiji danas zapošljava 717 ljudi, odnosno 57% žena i 43% muškaraca. Što se tiče menadžerskih pozicija, 62% žena su linijski menadžeri, a 38% muškarci. Ravnoteža spolova je ključna komponenta Nestléovog pristupa raznolikosti i inkluziji. Nestlé u Adriatic regiji odražava ovaj pristup. Raznolikost i inkluzija su dio kulture naše kompanije i dokazano motiviraju i angažiraju zaposlenike, što dovodi do visokih performansi i inovacija.

S druge strane, ponosna sam i jer je Nestlé prije četiri godine prepoznao važnost svoje uloge kada je riječ o pripremi mladih za tržište rada te zapošljavanju. Kroz globalnu inicijativu Nestlé needs YOUth više od sto tisuća mladih ljudi do sada je obrazovano i obučeno za što lakši pronalazak zaposlenja, a svakog mladog zaposlenika nastojimo oblikovati i usmjeriti tako da prepozna svoje potencijale unutar kompanije i izgradi se u željenom smjeru. Mladim ljudima u Hrvatskoj i regiji nedostaje upravo prilika da se dokažu. U tom smislu, Nestlé je kroz preko više od 100 održanih radionica, brojne projekte, prakse i pripravništva i tematska događanja nastojao mlade pripremiti za tržište rada. Interes je jako velik, što pokazuje činjenica da smo u posljednjih pet godina u sklopu inicijative zaposlili 60 ljudi ispod 30 godina starosti te je kroz kompaniju prošlo preko 100 pripravnika koji su stekli dragocjeno iskustvo i smjernice za daljnji razvoj karijere. Veliku pažnju posvećujemo i ,,obrnutom mentorstvu”, u smislu da i mi ,,stariji” učimo mnogo od novih generacija. Proaktivnost, otvorena molba, svakako je dobar prvi korak prema radu u željenoj kompaniji.


Napisao

Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, desetak godina je radila u građevinskom i sektoru energetike. Danas je vlasnica i urednica četiri portala. Bavi se i društveno odgovornim poslovanjem te je članica udruge Mogu sve čiji je cilj promicanje i inkluzija osoba s invaliditetom u društvo.

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.