Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Ivana Radić: U hrvatskim tvrtkama malo lidera, a više menadžera

Ivana Radić, autorica knjige Liderstvo u globalnom kaosu, poduzetnica i predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena predstavila je svoju knjigu na Hrvatskoj radioteleviziji, u Studiju 4 kao gost Željka Karduma.

Ivana Radić, autorica knjige Liderstvo u globalnom kaosu, poduzetnica i predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena predstavila je svoju knjigu na Hrvatskoj radioteleviziji, u Studiju 4 kao gost Željka Karduma. Radić je profesorica filozofije i hrvatske kulture, ali je i magistrirala ekonomske znanosti. Vodi vlastitu tvrtku, a dugi niz godina radi na promicanju ženskog poduzetništva.

Inspiraciju za ovu knjigu dobila je iz komunikacije sa zaposlenicima i liderima različitih tvrtki. Uz sve promjene, koje se događaju svake dvije do tri godine u današnje vrijeme, morate plivati u kaosu u kojem stvarate svoja pravila.

Uzevši u obzir i generacije na tržištu i promjene koje se događaju sve je teže snaći se, ali ne i nemoguće. Istaknula je da kako će za buduće lidere i liderice biti jako važno raditi na svojim komunikacijskim vještinama prema različitim generacijama te na sposobnosti prilagodbe.

Za lidere kaže: „Lideri su uvijek otvoreni. Oni su ljudi koji imaju viziju, ideju, vole učiti, tražiti nekakve nove izazove, a ova knjiga je za sve one ljude koji to žele postati, a možda ne znaju kako. Ova knjiga posvećena je i lidericama i liderima jer se često misli da su lideri samo u muškom rodu.“  

Rekla je da se, kad uđe u hrvatske kompanije, jako iznenadi što je u njima vrlo malo lidera, a puno više menadžera. „To nije nužno loše, trebate imati dobre menadžere i to je sasvim u redu. Međutim, ako zaista želite promijeniti nešto, napraviti nekakav iskorak sa svojom firmom, onda morate imati viziju, ljudi moraju osjećati to što vi radite i znati u kojem smjeru idu. A ja, kada dođem u firme, vidim da ljudi ne znaju što njihova uprava želi, da nemaju pojma što ovi hoće“, kaže Radić.

Radić je navela Uber, Netflix, Air BNB, Tesla, Spotify kao tvrtke, odnosno proizvode i usluge koji potpuno mijenjaju poslovne procese i cijele industrije u koje dolaze. „Zato se moramo mijenjati“, poručila je.

S druge strane, kao poznate tvrtke koje su se loše prilagodile uvjetima na tržištu istaknula je Kodak, Pan AM, Nokiju. „Kodak je propao skroz, Nokia je propala, PAN AM zrakoplovna kompanija, koja je bila jedna od najpoznatijih u svijetu, je isto propala. Čelnici tih tvrtki nisu mijenjali filozofiju niti su išli u korak s poromjenama, a neki su jednostavno smatrali da tehnologija neće promijeniti njihove poslovne procese, što je bilo apsolutno netočno“, rekla je Radić. „Apple je isto bio na nekakvom dnu, dok nisu shvatili da je to “way of life”, način života imati nešto Appleovo. To je potpuno promijenilo cijelu tu industriju pa su oni, kako bih rekla, nadošli“, dodala je. 

Na pitanje imamo li u Hrvatskoj veći strah od promjena od ostatka svijeta, Radić je odgovorila da se svi bojimo promjena. „Ja bih rekla da smo mi samo jako kritični. Nas kad bacite u vodu… Jako puno ljudi iz Hrvatske, koji su otišli negdje van, jako su se dobro snašli. Zašto? Zato što mogu to. Nije da se bojimo, nego jednostavno, možda “nemamo” potrebu u Hrvatskoj nešto posebno mijenjati“, rekla je Radić.

Rekla je i kako današnja djeca drugačije razmišljaju i komuniciraju, te da je razvoj tehnologije donio veće mogućnosti, ali da je komunikacija dosta sužena. „Komunikacijskih alata ima sve više, a ljudi sve manje komuniciraju“, dodala je.

Da bismo od novih generacija dobili najbolje što nam mogu ponuditi moramo ih razumjeti i komunicirati na njihov način. Ako se razumijemo onda ćemo se lakše dogovoriti, zar ne?

Knjigu možete kupiti na: Ivana Radić Knjiga Liderstvo u globalnom kaosu – Mreža žena (mrezazena.com)


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.