Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Blog zona

Izazovi u poduzetništvu

Elvira Mlivić Budeš

Mnogi smatraju da nije previše mudro upuštati se u poduzetničku avanturu u vremenu kad je teško pronaći šprancu ili obrazac po kojem možemo očekivati uspjeh na tržištu.
Prije krize, korištenjem već isprobane strategije uz nešto kreativnosti, oni stručniji su znali do kojih rezultata mogu doći. Međutim, situacija se promijenila. Neki „stariji“ poduzetnici su pomalo zbunjeni, a ni neki „novi“ se jednostavno ne snalaze na tržištu. Slična je situacija i na brojnim radnim mjestima u različitim djelatnostima. Mnogima je teško procijeniti što mogu očekivati u sljedećih par mjeseci. Sve manje se spominje planiranje u godinama, a sve više snalazi „od danas do sutra“… Situacija na tržištu nije optimistična. Međutim, kad uvjeti nisu povoljni, ostaje nam samo da analiziramo sebe, svoje potrebe, poslovnu svrhu i procijenimo u kojem smjeru trebamo ići. Tog se smjera trebamo i držati, no to ne znači da moramo biti kruti u ponašanju, već baš suprotno. Promjene na tržištu traže fleksibilnost, ali takvi možemo biti samo ako razumijemo rješenja onkraj problema. U kreativnosti širimo svijest i prihvaćamo situaciju, ali se pojavljuju novi odgovori i rješenja. Tako automatski možemo privući i nove prilike. Kad se vrtimo u krug, opet se vraćamo na problem. Utjeha je da su i rješenja uvijek u blizini problema. Samo ih treba tražiti na pravi način…
Kao što poslovni put zahtijeva dobro osmišljenu strategiju, tako i naše snalaženje u poslovnom životu zahtijeva određeni plan. Kad nemamo plan, drugi nas usmjeravaju i vode. To je dobro, ako smo na to spremni i to nam odgovara. No, za one koji očekuju više od posla i života, moraju naučiti kako rasplamsati svoju kreativnost i u svakom izazovu uvijek pronađu priliku za razvoj i učenje.
Izazovi u poduzetništvu je tema o kojoj sam razgovarala s virtualnom asistent menadžericom Marijanom Glavaš, vlasnicom obrta Moja Asistenca. Marijana je svjesna da je poduzetništvo samo po sebi veliki izazov. Poduzetništvo vidi kao samostalnost, mogućnost da svoje ideje i potencijal koristi za sebe, za razvijanje vlastitih talenata i priliku da radi što voli i želi, ali na način koji smatra ispravnim. Želja joj je da sva svoja znanja i iskustva primijeni u vlastitom poslovanju. Vidi sebe kao kreatora poslovanja, organizatora aktivnosti po vlastitim kriterijima, na način da „živi“ poduzetništvo. Marijana uz poduzetništvo vezuje izreku: „Ako je more život, a valovi problemi, nemojte bježati, naučite surfati“. Za nju je svaki val novi izazov i prilika za usavršavanje, a vjeruje da je mogućnost izbora u našim rukama.
Za sve one koji tek planiraju pokrenuti vlastiti projekt, Marijana naglašava da početak nije niti malo jednostavan. Početak poslovanja ne vidi kao nešto što se događa preko noći, jer se većina susreće s različitim problemima. Svjesna je da svijet poduzetništva izgleda jako privlačno, ali osoba se mora osjećati spremnom na to. Marijana naglašava da s početkom dolaze i različiti osjećaji postignuća, zadovoljstva samim sobom i neodoljivog osjećaja uspjeha do onih lošijih trenutaka kada se zapitamo jesmo li sve napravili kako treba, je li moglo bolje. Marijana je imala i posebnih, ugodnih iznenađenja. To su najviše bili pozitivni ljudi koje je upoznala i njihova spremnost na suradnju.
Na prvi pogled, Marijani postavljanje ciljeva nije izgledalo kao nešto o čemu bi morala previše razmišljati. Krajnji cilj je odredila lako, no svjesna je da ima još puno podciljeva koje treba definirati, a koji će joj omogućiti da dođe do onog najvažnijeg. Budućim poduzetnicima poručuje da uopće nije jednostavno postaviti ciljeve, jer svatko treba dobro promisliti i osvijestiti vlastite namjere, jasno odrediti prioritete, a onda sagledati kamo to ide i kako tamo želi stići.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.