Izgradite uspješan tim

Izgradnji tima trebate posvetiti posebnu pažnju. Kao što biste trebali definirati svog idealnog klijenta tako isto morate znati s kakvim ljudima želite raditi i surađivati te napraviti profil idealnog djelatnika za svako radno mjesto koje vam je potrebno u tvrtki.

Sjetite se svojih poslovnih vrijednosti i vizije te svoje poslovne vrijednosti svakako uključite u izradu profila. Važno je da su vaše vrijednosti i vrijednosti vaše tvrtke usklađene s vrijednostima vašeg tima. Samo tako možete izgraditi uspješan odnos i ostvariti sve rezultate i ciljeve koje ste si zadali. Ovo naročito dolazi do izražaja u teškim vremenima kad treba ustrajati i ostati na putu. Zajedničke vrijednosti su one što će vam pomoći da uspijete prebroditi sve poteškoće koje vam se nađu na tom putu. A bit će ih, ne ide uvijek sve glatko.

Prilikom selekcije kandidata i zapošljavanja ljudi posebnu pažnju posvetite otkrivanju njihovih poslovnih vrijednosti i koliko su one kompatibilne s vašima. Ukoliko nemate zajedničke, ili slične vrijednosti bolje da ne zapošljavate takvog kandidata jer nikada nećete pronaći zajednički jezik. Ono što je njemu važno nije vama i obrnuto. Teško će vas takva osoba slijediti i većinom će biti u otporu.

U današnje vrijeme se podrazumijeva da kandidat zadovoljava kriterije koje tražite u pogledu stručne spremei zvanja koje je potrebno za to radno mjesto te da posjeduje dodatne vještine koje tražite. Svakako uz CV tražite i da vam pošalju motivacijsko pismo.

U motivacijskom pismu trebali biste saznati kriterije kandidata i razloge zbog kojih se prijavljuje na vaše radno mjesto. Na razgovoru za posao postavljajte što više pitanja kako biste dobili što više informacija o kandidatu da vidite uklapa li se u vaš tim ili ne. Svakako ga pitajte zašto se odlučio javiti baš na vaš oglas i što ga je privuklo.

Također morate dobiti odgovor i na pitanje što mu je važno u poslu, koje su to poslovne vrijednosti od kojih ne bi odstupio i zašto. U odgovoru zašto krije se njegova motivacija. Pažljivo slušajte odgovore i zapisujte ih. Pitajte ga i što očekuje od posla kod vas i što želi postići. I naravno njegovo dosadašnje iskustvo.

Ne znam ni sama koliko sam odradila intervjua za posao za svoje klijente i u praksi se uvijek pokaže da kandidat koji se poklapa s vrijednostima i vizijom tvrtke iskače od drugih kandidata.

Nakon što ste pažljivo odabrali tim suradnika koji će raditi za vas potrebno ih je educirati i upoznati s procesima rada i s onim što vi očekujete o njih. Uspješne tvrtke maksimalno se trude da njihovi zaposlenici popune praznine u znanju organizirajući im treninge takozvanih soft skills vještina.

Uspješni poduzetnici shvaćaju da su zaposlenici njihova najvrednija imovina i da se isplati svaka kuna koju ulože u to. Upravo tvrtke s najobrazovanijim i najiskusnijim djelatnicima vladaju na tržištu.

Često me moji klijenti kad dogovaramo suradnju i treninge za njihove djelatnike pitaju: ‘Što ako uložim novac u njihovu edukaciju pa oni onda odu i napuste tvrtku?’ Hm, a zamislite da ne uložite novac u edukaciju svog tima, a oni ostanu kod vas? Što tada? Kako mislite konkurirati na tržištu i ostvarivati profit s needuciranim timom? Što će se dogoditi ako pokušate uštedjeti novac na pogrešnim stvarima tako što nećete ulagati u svoj tim? Tada ćete ili propasti ili ispasti iz biznisa. Ili još gore, ostat ćete prosječna tvrtka.

Ukoliko vam djelatnik ili član tima i ode budite sretni zbog toga. To samo znači da nije niti bio za vaš tim. Bolje da ode odmah nego kasnije. Oni koji ostanu, zajedno s vama izgradit će uspješnu i profitabilnu tvrtku kakvu i želite.

Podijeli

Odgovori

Top