Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Izgradnja brenda – Nestleov pohod na Afriku i Coca-Colina dostupnost

U prethodna dva članka pokušavali smo pokazati na primjerima da li je brend emocija ili imovina, te doći do formule kako izračunati vrijednost nekog brenda. Vidjeli smo da to nije jednostavno te da je brend zapravo i emocija i imovina, kao i da nema jedinstvene formule za izračunavanje njegove vrijednosti. Zaključili smo također da je u našim glavama i srcima, brend često vrlo važna kategorija, ako ne i odlučujući faktor kupnje.

U prethodna dva članka pokušavali smo pokazati na primjerima da li je brend emocija ili imovina, te doći do formule kako izračunati vrijednost nekog brenda. Vidjeli smo da to nije jednostavno te da je brend zapravo i emocija i imovina, kao i da nema jedinstvene formule za izračunavanje njegove vrijednosti. Zaključili smo također da je u našim glavama i srcima, brend često vrlo važna kategorija, ako ne i odlučujući faktor kupnje.

Pokazali smo primjere gdje smo, ako se radi  o „image“ brendovima poput Audija, spremni preplatiti, a ako se radi o „emocionalnim“ brendovima poput Ikee ili H&M-a imamo sasvim druge motive kada se odlučujemo na kupnju. Sada ćemo pokušati napraviti korak dalje i pojasniti koji su to osnovni elementi izgradnje brenda.

Prilikom gradnje bilo kojeg brenda moramo se voditi pravilom 4 P. To su „product“ (proizvod), „price“ (cijena), „placement“ (pozicija-dostupnost, misli se na distribuciju) i „promotion“ (promidžba).

Cijena, dostupnost, promidžba…

Dakle, prije svega morate imati proizvod. Proizvod mora biti prilagođen potrošaču u svim svojim kvalitativnim i kvantitativnim karakteristikama. Zatim slijedi cijena, koja također mora biti prilagođena potrošaču. Proizvod mora potrošaču biti dostupan.Možete imati kvalitetan proizvod po pristupačnoj cijeni, ali ako potrošač nema gdje kupiti vaš proizvod nećete nikada polučiti uspjeh.

Na kraju, ali ne manje važna je promidžba. Možete imati kvalitetan proizvod po pristupačnoj cijeni, dostupan potrošaču, ali ako se za njega ne zna, neće se prodavati.

Na nekoliko primjera pokušati ćemo objasniti svaki od ovih elemenata, njihovu važnost i međuovisnost.

Nestleov pohod na Afriku

Nestle je sa svojim čuvenim brandom – proizvodom „Nescafe“dugo pokušavao osvojiti tržište Afrike. Nikako nisu uspijevali, a paralelno su na svim drugim kontinentima imali fantastičan uspjeh. Istraživanje je pokazalo da si standardna pakiranja (a pakiranje je sastavni dio PROIZVODA), prosječni afrički potrošač jednostavno ne može priuštiti. Tu dolazimo i do drugog P- „price“ – cijena. Nestele je naime spakirao Nescafe u vrećice od 30 grama, time promijenio svoj inicijalni PROIZVOD i CJENOVNO ga učinio prihvatljivim prosječnom afričkom potrošaču. Znači vidjeli smo važnost i međuovisnost prva dva P.

Važnost trećeg P – „placement“ – dostupnost, pokušat ćemo objasniti na primjeru Coca-Cole.

Coca-Cola – dostupna u svakoj „rupi“ na ovom svijetu

Coca-Cola je odavno shvatila da je u njihovom poslu ključni faktor uspjeha upravo DOSTUPNOST. Coca-Colu možete naći u svakoj „rupi“ na ovom svijetu i baš kada ste žedni „nekim čudom“ ispred vas se stvori hladnjak sa „ledeno-hladnom“ Coca-Colom. Važnost distribucije, odnosno dostupnosti, Coca-Cola potencira i u svojim reklamnim spotovima, gdje često možete vidjeti kamion, kao simbol distribucije. Međutim, treba istaknuti da je distribucija, odnosno učiniti proizvod dostupnim, prilično skup proces, pa i najveće kompanije na tom procesu znaju „slomiti zube“.

U slijedećem nastavku ćemo se malo više i detaljnije osvrnuti na značaj promidžbe, četvrtog P.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.