Tvrtka Kanaan (Obećana zemlja) iz Donjeg Miholjca, osnovana 1990. godine, drži više od 45 posto domaćeg tržišta čipsa. “Ove godine nam je prodaja porasla 38 posto”, kaže Zvonko Popović, predsjednik Uprave Kanaana.
Otkako je izbila kriza, potrošači umjesto svjetskih brendova radije odabiru domaće grickalice. “Produktivnost nam je iznimno visoka, radimo u tri smjene i praznicimma, na suvremenoj tehnologiji. Nemamo menadžerske ugovore i ne ulažemo puno u marketing”, objašnjava prvi čovjek tvrtke kako postižu nižu cijenu u odnosu na konkurente.
Uložili su u novu tehnologiju, povećali kapacitete, a Kanaanov čips uskoro bi se trebao naći na policama velikog britanskog trgovačkog lanca Tesco u Mađarskoj. Tvrtka već izvozi u Mađarsku, ali i u Srbiju, Makedoniju, BiH, Slovačku, Albaniju, Grčku, Kosovo i Bugarsku. Uskoro bi pošiljke mogle krenuti i prema Italiji.
No, Kanaanu nedostaje ključna sirovina – krumpir. “Moramo ga uvoziti iz Mađarske jer ga nemamo dovoljno. U Hrvatskoj ne možemo dobiti zemlju premda državi nudimo puno višu cijenu za najam. No, država nekima daje zemlju ispod tržišne cijene”, kaže Popović.