Jesu li luksuzni interijer ili ljubazno osoblje i suradnju u skladu s ponudom? Vanjski izgled nekih zagrebačkih hotela s „više“ zvjezdica samo je lijepi celofan proizvoda i usluga koje su daleko od tog blještavila. Uskladiti pakiranje sa sadržajem danas više nije jednostavno, posebno kada zaposlenici ne razumiju u potpunosti značaj srdačnosti i ljubaznosti u odnosu s klijentima, kao ni važnost odgovora na reklamaciju.
Što su to jedinstveni proizvodi?
Svaki proizvod i usluga moraju ponuditi jedinstvenost na tržištu i pokazati da su u nečemu najbolji. To može biti kvaliteta, brzina isporuke, atmosfera na prodajnom mjestu, širina asortimana, atraktivan dizajn i slično. Danas prosječnost više nije dovoljna, jer su takve tvrtke i proizvodi prvi na udaru u vremenu krize.
Karl Pilsl je analizirao 150.000 njemačkih poduzeća koja su bankrotirala i zaključio: „Jednostavno imamo previše sličnih tvrtki koje zapošljavaju slične zaposlenike sa sličnim obrazovanjem i koji obavljaju slične poslove. Uz to imaju slične ideje, proizvode slične stvari po sličnim cijenama i slične kvalitete“.
Održati obećanje – neprocjenjivo
Ukoliko poduzeće pripada toj skupini, može očekivati zaista tešku budućnost u vremenu potpunog gubitka solidne sredine u kojoj se u prošlosti moglo jako lijepo živjeti i poslovati“.
Turbulentno tržište i zahtjevni klijenti više ne cijene površnost i prosjek, već žele veću korist za sebe, žele ostvariti svoje želje, riješiti problem i slično. U tome im ne mogu pomoći osrednji proizvodi i usluge, jer za sebe žele samo najbolje.
Kao što je važno da kvaliteti pridružimo odgovarajuću promociju, tako je važno da i imidž potvrdimo održavanjem obećanja klijentima. Neistinite tvrdnje budu brzo otkrivene, a tržište rijetko prašta takve greške.