Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Jesu li zaista lijeni i nemotivirani ili ih ne razumijemo?

Ima li lijeka za bolju komunikaciju među generacijama ili ćemo si lijepiti epitete i ne poduzimati ništa

Ima li lijeka za bolju komunikaciju među generacijama ili ćemo si lijepiti epitete i ne poduzimati ništa? Vjerujem da je svatko od nas barem jednom u životu čuo kako se nešto treba raditi na jedan način, kako je „red“ da odete posjetiti nekoga od rodbine s kim baš i nemate neke veze, ali eto dogodila se neka nova okolnost pa je red da se ode posjetiti rođak ili rođakinja.

Red je da je nedjeljni ručak u 12 sati, red je ovo ili ono.

Mladi će reći da su starije generacije staromodne, a starije generacije će reći da nema reda i da su mladi ljudi previše buntovni, sve bi htjeli odjednom, nemaju strpljenja, ne poštuju nikoga i slično. Bez obzira kojoj generaciji pripadate svi smo mi čuli nešto od svega navedenog.

Balans

Kad sam radila istraživanje za knjigu Liderstvo u globalnom kaosu primijetila sam da generacija (od 1960. do 1978./1980.) vrlo često govore o balansu privatnog i poslovnog. Mnogi razgovori, konferencije i događaji često se bave balansom i taj balans ostaje kao neki sveti gral – nedostižan.

S druge strane Generacija Y ili Milenijalci nemaju problem s balansom. Oni jako dobro postavljaju granice i nakon završetka radnog vremena svoju pažnju fokusiraju na ono što im je važno, slobodno vrijeme, prijatelje, obitelj. Čini se da generacija X nikako ne uspijeva stvoriti ravnotežu privatnog i poslovnog.

Generacija X

Ako uzmete u obzir godine odrastanja generacije X stvari će vam biti puno jasnije. To je generacija ljudi koji su individualno motivirani i samostalni jer su u ranom periodu života bili na neki način prepušteni sami sebi. Vrlo rano su razvili vještine poput samostalnosti i imaju usađene vrijednosti poput poštenja i iskrenosti.

Njihovi roditelji su se češće nego drugi rastajali pa su se pripadnici X generacije morali prilagoditi. Ono što cijene je iskrenost i poštenje, oni često ostaju na poslu koliko treba ne bi li svojoj djeci osigurali sve što misle da im je potrebno. Rastrgani su između privatnih i poslovnih obaveza.

Generacija Y

Pripadnici generacije Y ili milenijci odgajani su kao centar svijeta u svojim obiteljima. S njima se razgovaralo, radilo se na njihovom samopouzdanju, bodrilo ih se i štitilo. Dolaskom na radno mjesto milenijci od svojih nadređenih očekuju više uključenosti, stalne povratne informacije, žele znati na čemu su i ne trebate okolišati s njima.

Iako vole pohvalu radije će izabrati istinu o svojim performansama na poslu. Vrlo velik postotak milenijaca (Gallup 2016.) oko 55 % nisu angažirani na poslu.

Generacija Z

Najnovija generacija na tržištu rada su Generacija Z – rođeni sa smartphoneima i sličnim gadgetima. Generacija koja je puno konzervativnija po pitanju trošenja novaca, koja se više brine o okolišu i održivom poslovanju, motivirani sigurnošću i financijskom stabilnošću. Za razliku od milenijaca, nisu suradnički raspoloženi već radije natjecateljski. Ono što traže je neovisnost, a linija poslovnog i privatnog im je vrlo oštra. Bez obzira na tehnologiju radije će se susresti licem u lice.

S obzirom na pandemiju Covid19 i tehnologiju koja povezuje bez obzira gdje ste, generacija Z je jedna od najusamljenijih i najdepresivnijih. Ipak, to je generacija koja će zasigurno napraviti velike promjene u svijetu.

Da biste razumjeli pripadnike generacija uvijek trebate krenuti od svake osobe pojedinačno, od njenih želja, osobina, uvjerenja i potreba. Ipak ako znate kako većina pripadnika pojedine generacije pristupa radnom okruženju i životu to vam može olakšati razumijevanje i komunikaciju prema svakome od njih. Ž

Uvijek je do nas i do našeg načina komunikacije – način na koji komuniciramo i odgovaramo na potrebe svakoga ispred nas.

Kako možete razviti svoje komunikacijske vještine? 
Javite se na [email protected]


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.