Joško Mrndže u Google je došao s funkcije izvršnog direktora jedne od tri najveće marketinške agencije u Hrvatskoj McCann Ericksona. Prethodno je bio izvršni direktor Blitz filma i videa, direktor marketinga Zagrebačke pivovare, u kojoj je povećao njezin tržišni udio sa 29 na 45 posto, a karijeru je započeo u Croatia Recordsu.
Nedostaje li kod nas kadrova koje tražite kad još niste popunili sva radna mjesta za koja ste raspisali natječaje?
Jedna osoba je odabrana i to prije nekoliko tjedana. Riječ je o kolegi koji ima bogato iskustvo u online industriji i bit će snažan doprinos našem timu. Nije problem u tome da pravih ljudi nema, ali ih je teško pronaći jer se treba poklopiti jako mnogo stvari, pa i njihova dostupnost.
Koliko vam se kandidata javilo?
Odaziv je bio velik, a kako selekcijski proces još traje, nemam konačne podatke. Javili su se kandidati ne samo iz Hrvatske već i iz susjednih zemalja. Počet ćemo s nekolicinom ljudi i zapošljavati dodatno. Teško mi je trenutno govoriti o ukupnom broju ljudi koji će pokrivati regiju jer to neće biti samo oni koji fizički sjede u Zagrebu, već ćemo imati podršku i iz drugih dijelova kompanije.
Zašto je selekcijski postupak tako spor?
Istina je da proces zapošljavanja dosta traje, ali to je zato što kandidati moraju proći kroz određene vrste intervjua koji ovise o poziciji za koju se natječu. Ocjenjuje se profesionalno iskustvo, ali bitno nam je i da kandidat ima vrijednosnu crtu koja odgovara Googleovim vrijednostima kao i ono nešto, ono zbog čega ste Googleu zanimljivi.
Kad će se znati imena svih zaposlenika zagrebačkog ureda?
Osnovni tim bi trebao biti poznat do jeseni kad će Googleov ured u Zagrebu postati potpuno operativan. To znači da ćemo u tom trenutku moći krenuti u obilazak klijenata. Što se tiče lokacije našeg ureda, u igri su dvije do tri lokacije. Konačnu odluku još nismo donijeli.
Ponovni dolazak Googlea u regiju veže se uz pristupanje EU i mogući oporavak tržišta. Raste li hrvatsko tržište online oglašavanja i koliko prema vašim informacijama?
Tržište je u rastu ne samo u Hrvatskoj već i u cijeloj regiji. Ono je potaknuto rastom broja građana i tvrtki koje se koriste internetom i online kanalima za poslovanje. Google je primijetio da tvrtke u Hrvatskoj sve više pozornosti polažu na internet. Dio kompanija ima digitalnu strategiju, dio još nema, no to će se brzo mijenjati jer će sve više kompanija uvidjeti koristi od online prisutnosti i oglašavanja. Naime, ako su vaši potencijalni korisnici i klijenti na internetu, onda i vi morate biti tamo. Naš je cilj da velikim oglašivačima, ali i poduzetnicima omogućimo najučinkovitiji način oglašavanja u stvaranju veza s poslovnim i krajnjim korisnicima, i to stoga što je to oglašavanje vrlo precizno mjerljivo i ima sjajan doseg.
Znači li to da očekujete da će u idućih pet godina tržište online oglašavanja u Hrvatskoj činiti 20 posto marketinškoga kolača, koliko ono iznosi u zapadnim zemljama?
Nezahvalno je govoriti o takvim rokovima. Sigurno je da danas najveće marketinške agencije u Hrvatskoj online oglašavanje doživljavaju kao komplementarnu stvar. Znam da smo mi u McCannu naglašavali klijentima da moraju imati i digitalni dio u marketinškom miksu, a pitanje je klijenta u kojem omjeru. To je stav koji sam i osobno zagovarao.
Koliki je rast tržišta online oglašavanja u Hrvatskoj i regiji?
Prema našim informacijama tržište online oglašavanja u Hrvatskoj čini 7 do 8 posto od ukupnoga oglašivačkog tržišta i raste iz godine u godinu. K tome, internetska penetracija slična je u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji. Kreće se nešto iznad 50 posto i raste, a također korištenje društvenih mreža vrlo je veliko. Društvene mreže koristi gotovo trećina građana Hrvatske. Google želi postati dio poslovnog ekosustava u Hrvatskoj s pružanjem usluga prema velikim klijentima, ali i posebno među malim i srednjim poduzetnicima i pomoći im da dosegnu što veći broj klijenta.
Intervju s Joškom Mrndžeom u cijelosti pročitajte na portalu Poslovni.hr