Iako će se gubitak klijenta odraziti na vašu financijsku poziciju, postoje situacije u kojima je bolje na vrijeme raskinuti poslovni odnos od kojega imate više štete nego koristi.
Portal Inc. donosi četiri takva scenarija:
1. Klijent vas omalovažava
Život je prekratak za poslovanje s ljudima koji vas i vaše zaposlenike tretiraju kao građane drugog reda. Klijent koji izaziva neprekidni stres u vašoj tvrtki kao kolateralnu štetu prouzročit će sumnju zaposlenika u vaše liderske kvalitete.
2. Klijent ne cijeni dovoljno vaš trud
Cijena vaših usluga uključuje vrijednost i kvalitetu same usluge, uloženi trud i posvećenost tvrtke. Ukoliko klijent neprestano pokušava sniziti cijenu, očito ne poštuju vrijednost onoga što prodajete. Ako nije došlo do pomaka u kvaliteti nema razloga da pristanete na nižu cijenu.
3. Klijent se pretjerano mješa u vaš posao
Klijent je vaše usluge odabrao s razlogom. Naravno da nije uvijek moguće reći klijentu što ga ide, no pretjerano « nestručno » uplitanje klijenta u « stručni » posao može dovesti do neželjenih situacija. Uvjerite klijenta kako ste stručnjaci u svom poslu jednako kao i oni u svojem.
4. Klijent ne poštuje vaše ključne vrijednosti
Postoji cijeli set uvjerenja kojim se vodi vaše poslovanje. Ukoliko klijent ne dijeli iste stavove te očekuje da poslovanje prilagodite njihovim ne baš u potpunosti « legalnim » metodama, možda je vrijeme da se pozdravite.