Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Kada kupujemo srcem – emocija i brend

Automobilska industrija predstavlja motor razvoja mnogih razvijenih zemalja Zapada. Jednako tako u ovoj, inače visokotehnološkoj proizvodnoj grani, jedna potpuno apstraktna varijabla – emocija, igra značajnu ulogu. Zato za nastavak priče o emocijama i brendovima uzimamo upravo ovu industriju.

Zakon o zaštiti potrošača
pixabay.com

Vrlo često kod kupnje automobila vodimo se kriterijima za odabir koje niti sami ne znamo objasniti. Može biti da je taj kriterij cijena, koja često predstavlja limitirajući faktor ili bolje reći faktor odluke pri kupnji. Međutim neki puta to nije tako racionalan kriterij, nego je naprosto vjera u neki brand i pri tome smo spremni nekoliko puta preplatiti onu kvalitetu koju dobivamo za cijenu koju plaćamo.

Strast na kotačima

Automobilska industrija je prilično generička i velike grupacije poput VW, zbog racionalizacije troškova proizvodnje iste dijelove ugrađuju u svoje različite brandove. Pri tome su neki prilično očiti, koje vidimo u kokpitu svojeg automobila, dok tehnička rješenja, primjerice podvozje ne vidimo. Ipak, za Audi smo spremni odvojiti znatno više nego za Škodu.

Ta emocija također predstavlja vrijednost koju možemo definirati kao vrijednost branda. Treba istaknuti i neke skroz različite primjere, kroz koje smo prošli prolazeći kroz tehnološku revoluciju.

Tko je proizveo vaš toster?

Primjerice danas nam nije važno koji brand nosi naš toster. Važne su njegove funkcionalne karakteristike, kao i cijena. Teško je predvidjeti da li će u budućnosti to vrijediti i za automobil koji kupujemo. Vjerojatno neće, jer automobil, osim svoje uporabne vrijednosti nosi i simbol statusa, pa će vjerojatno brand uvijek imati svoju vrijednost u automobilskoj industriji.

Pri tom treba reći da su kriterije kod odabira bitno promijenili japanski i korejski proizvođači, te također napomenuti da su navedeni primjeri bitno pojednostavljeni, s ciljem da se što plastičnije dočara značaj branda.

Kupi-prodaj brendovi

Slične primjer možemo naći i u svim industrijama robe široke potrošnje primjerice tekstilnoj industriji. Za neke druge industrije ova pravila ne vrijede. Nije nam bitno koji brand nosi električna energija koju kupujemo. Važna nam je samo cijena.

Pokušali smo približiti dva aspekta branda, brand kao emocija i brand kao imovina. Ako brand uzmemo kao najvredniji dio nematerijalne imovine nekog poduzeća, onda neko poduzeće u nekom trenutku može odlučiti prodati taj dio svoje imovine. Taj trenutak može biti uzrokovan željom poduzeća da uđe u neki novi razvojni ciklus, a nedostaje mu kapitala. Drugi razlog može biti da je pritisnuto financijskim teškoćama.

Kompanija pritisnuta financijskim teškoćama tako može prodati brend koji u glavama nekih kupaca ima neprocjenjivu vrijednost (primjeri posrnulih velikana autoindustrije Jaguara i Saaba).

Drugi primjer je kompanija koja želi ući na novo tržište te odluči preplatiti brend koji dominira tim dijelom tržišta, kako bi ojačala svoje pozicije.

Sve je na prodaju

Kao i u realnom životu, tržišne okolnosti kao i situacija prodavatelja, odnosno kupca u konačnici formiraju vrijednost predmeta kupnje. Ako vam „gori pod nogama“ vi ćete svoju vrijednu imovinu prodati bitno ispod cijene i obratno. Jednako vrijedi i za brendove.

Zaključno možemo reći, teško je dati realnu procjenu materijalne vrijednosti nekoga branda, kao uostalom i realnu procjenu bilo koje imovine. Vrijednost imovine, pa tako i branda ovisi o nizu faktora, a najviše o zakonu ponude i potražnje.

Jedno je sigurno, brand ima svoju i emotivnu i materijalnu vrijednost.

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.