Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Kakav je to dobar govornik?

Analizirajući mnoge uspješne govornike možemo izvući neke karakteristike koje nose svi oni koji nam se u svojim nastupima čine dobrima.

Koliko smo govora odslušali, seminara, političkih nastupa, debata? Na svakom od njih bilo je prilično lako prepoznati onoga tko dobro govori, a još lakše onoga koji je loš u tome.

No, koje su to, zapravo, karakteristike koje pokazuju ono što čini dobrog govornika?
Analizirajući mnoge uspješne govornike možemo izvući neke karakteristike koje nose svi oni koji nam se u svojim nastupima čine dobrima. Samouvjerenost, dobar sadržaj, dobra struktura pričanja, ton glasa, dobra memorija, uz vježbanje i pravu dužinu nastupa ono je što izdvaja dobre od loših.

Samouvjerenost je nešto što je nužno za bilo kakav javni nastup. Ova karakteristika je nešto što zahtjeva puno unutarnje snage jer nije lako izaći pred druge koji pažljivo slušaju ono što govorite i jedva čekaju vašu sljedeću rečenicu. Bez samouvjerenosti lako je početi zamuckivati ili početi zaboravljati tijek misli kojeg želite prenijeti svojim slušateljima.

Dobar sadržaj govora ili nastupa također je izuzetno važan. Sadržaj mora pogađati bit priče, a u isto vrijeme mora pratiti misli govornika, i prenijeti njegova mišljenja i pogled prema nekoj temi publici koja ga sluša. Pričanje o svemu i svačemu nadugačko i naširoko neće pomoći stvaranju zanimljivog govora. Nešto humora, jednostavnih šala, malih anegdota i citiranje poznatih ljudi kao i korištenje popularnih fraza i riječi može vam pri tome pomoći.

Dobra struktura govora ili nastupa također donosi pažnju slušatelja. Svaki govor mora imati kratki uvod, zanimljivo tijelo i dobar kraj.

Ton glasa ne smije biti monoton i ravan jer će publiku uspavati. To je možda najveći problem s većinom govora ili predavanja koje slušamo u životu. Posebice ako na nekom seminaru ili događanju vaš red za govornika dođe odmah nakon ručka. Varijacije u govoru i tonu, mogu probuditi publiku koja je na rubu sna, tipka po telefonima ili gleda kroz prozor dvorane. Nastup se može uvijek učiniti boljim ako se uspostavi dijalog s publikom pitanjima o nekim temama vezanima za govor, što govorniku ujedno daje priliku za kratak predah.

Svaki govor mora imati kratki uvod, zanimljivo tijelo i dobar kraj.

Dobro pamćenje jako je važno za dobrog govornika. Nikako ne smijete zaboraviti što ste željeli reći svojim slušateljima. Pisanje malih natuknica na papir može vam pomoći da vas zadrži na putu kojim vaša priča mora ići. No stalno gledanje u papire ili čitanje cijelog govora neće zabaviti i angažirati publiku.

Vježbanje je nužno za stvaranje dovoljne količine fokusa na priču, pravu brzinu kojom pričate, dobar ton i njegove promjene, kao i dobar govor tijela. Iskoristite svoje ogledalo, stanite pred njega i vježbajte. Pratite pri tome što vaše tijelo govori. Nemojte biti zamrznuti. Snimite se i pregledajte ono što ste radili. Zapišite greške i popravite ih.

I nemojte biti predugi ali isto tako niti prekratki. Držite se dogovorenog vremena, i nemojte skretati s teme. Ako ste primijetili tijekom nastupa da vam je vrijeme otišlo prebrzo, pokušajte sažeti sljedeći dio priče kako biste završili prema dogovoru. Ako pretjerate s vremenom pitajte publiku možete li produžiti svoj govor.

Iako ovo nisu sve tajne koje vam mogu pomoći u tome da budete izvrstan orator, one vam mogu pomoći da drugi put dobijete veću pozornost publike. A možda i duži i uvjerljiviji pljesak.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.