Press kit je po definiciji zapravo skup dokumenata kojim se prezentira neka tvrtka svojim klijentima. Da bi ispunio tu važnu promotivnu funkciju koja je vrlo značajna kao instrument u tvrtke za odnose s javnošću (engl. Public Relations) u maksimalnoj mjeri, press kit mora dakako biti na adekvatan način dizajniran.
Promotivni instrumenti
Po strukturi svog sadržaja on mora uključivati sve promotivne prezentacijske instrumente koji zaokružuju prezentaciju tvrtke i iz kojih se vide sve relevantne informacije o njoj. Stoga press kit najčešće sačinjava slijedeće komponente: sadržaj, objave za tisak – press release, brošura, uzorak proizvoda, press clipping- zadnje napise o tvrtki, tablice sa financijskim i drugim kvantitativnim pokazateljima, povijesne informacije o tvrtki, životopise rukovodećih osoba tvrtke, citate izjava klijenata o tvrtki, fotografije, te materijale snimljene na CD-u , DVD-u odnosno video materijale.
U sadržaju navode se materijali od kojih je sastavljen press kit.
U pogledu objava za tisak u pravilu je dovoljna samo jedna, najaktualnija, međutim, ovisno o potrebama i važnosti može ih se uključiti i više.
Brošura se može koristiti primjerice, za predstavljanje novog proizvoda/ usluge i slično gdje se navode informacije o načinu korištenja proizvoda, njegovim karakteristikama i dr.
Uzorak proizvoda, ukoliko za to postoji mogućnost s obzirom na karakteristike proizvoda, također je dobro uključiti u press kit jer to omogućuje urednicima i novinarima da ga sami isprobaju tj. testiraju.
Kod press clippinga vrijedi isto pravilo kao i u pogledu objava za tisak, dakle u press kit uključuju se najaktualniji odnosno najvažniji novinski izresci o tvrtki.
Financijski i drugi kvantitativni podaci sadrže primjerice tabele sa fianncijskim pokazateljima poslovanja tvrtke, broju zaposlenih, kvantitativne informacije vezane za proizvod/uslugu tvrtke i slične kvantitativne pokazatelje.
Povijesne informacije o tvrtki sadrže osnovne podatke o njezinom osnivanju i povijesti njezinog poslovanja. Isto tako može se uključiti i starije novinske članke o tvrtki i sl.
U okviru životopisa čelnih osoba tvrtke navode se osnovni biografski podaci o rukovodećim osobama tvrtke (direktoru, članovima uprave i drugim ključnim osobama u tvrtki). Citati klijenata uključuju izjave klijenata o njihovom iskustvu prilikom korištenja proizvoda/usluga tvrtke.
Fotografije, odnosno CD, DVD, i video materijali važni su za kvalitetno prezentiranje tvrtke u javnosti kao popratni materijal.