Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Kako iskoristiti prednosti tehnologije i poboljšati online kupovinu?

GLAMI.hr, jedinstvena modna tražilica, želi na jednom mjestu okupiti sve modne proizvode koje svatko može pronaći na jednostavan i zabavan način.

Online kupovina već je neko vrijeme u porastu, a osobito u posljednjih godinu dana. Potrošači su vidjeli mnoge prednosti takvog načina kupovine i uvijek su u potrazi za najboljim korisničkim iskustvom. GLAMI.hr je jedinstvena modna tražilica koja se oslanja na umjetnu inteligenciju i uvijek je u potrazi za načinima na koje može poboljšati korisničko iskustvo i osigurati prednosti za korisnike i za poslovne partnere. Odgovore na pitanja kao što su na koji način točno GLAMI posluje, kako se ističe na tržištu i koji je krajnji cilj dao nam je Lukáš Brychca, direktor tvrtke GLAMI za Hrvatsku i Sloveniju.

Možete li nam reći više o samim početcima modne tražilice GLAMI? Kako je ideja nastala?

GLAMI je online modna tražilica koja ima za cilj postati prvi korak svakog potrošača koji odlučio kupovati modne proizvode online. Naša misija je okupiti i organizirati modne proizvode na jednom mjestu kako bi ih bilo tko mogao otkriti. GLAMI je dio internacionalne grupe tvrtki Inspigroup i pripada start up obitelji investicijske grupe Miton koja ima češko porijeklo. Platformu su osnovala dva partnera Miton grupe koja su, prije lansiranja GLAMI modne tražilice, uspješno izgradili i vodili Heureku, najveću stranicu za uspoređivanje cijena u Centralnoj i Istočnoj Europi.  

Moda, kao jedan od najvećih segmenata e-trgovine, je bila neiskorišteno tržište za stranice koje uspoređuju cijene. To je zapravo zbog same prirode modnih proizvoda – ne mogu se cjenovno uspoređivati jer su jedinstveni zbog svog dizajna. Potrošači nisu nužno u potrazi za određenim modnim artiklom po najboljoj cijeni, već razmišljaju o općenitijim uvjetima, poput najbolje haljine za sestrino vjenčanje, tamnoplave traperice ili ljetne sandale koje su u skladu s trenutnim trendovima. Nakon uočavanja te praznine na tržištu, osnivači i originalni razvojni tim Heureke prihvatili su izazov kreirati mjesto koje će objediniti svu modu na jednom mjestu i donijeti dodatnu vrijednost potrošačima uz mogućnost uspoređivanja cijena. GLAMI je lansiran u listopadu 2013. godine u Češkoj i tijekom 8 godina poslovanja proširio se u Njemačku, Francusku, Rusiju, Slovačku, Rumunjsku, Mađarsku, Grčku, Tursku, Bugarsku, Hrvatsku, Sloveniju, Brazil, Španjolsku, Latviju, Litvu i Estoniju. A u planu je i dodavanje još zemalja na ovaj popis uskoro.

Umjetna inteligencija je iznimno važan dio vašeg poslovanja. Na koji način ju koristite i kako vam pomaže?

Na GLAMI platformi, dva modela koja najviše utječu na naše korisnike su model preporuka i model kategorizacije i označavanja. Personaliziramo sadržaj za svakog korisnika na temelju načina na koji koristi GLAMI. Jedan od zadataka koji je dio modela preporuka je personalizirano rangiranje proizvoda kada korisnici pregledavaju katalog. To znači da svaki korisnik vidi malo drugačiji GLAMI prilagođen vlastitom stilu i preferencijama. Model automatske kategorizacije i označavanje preuzima niz proizvoda od naših partnera i smješta ih u naše kategorije te im pripisuje relevantne oznake poput stila, materijala, boje, itd. Katalog proizvoda je iznimno velik i omogućuje našim korisnicima da ga jednostavno i ugodno pregledavaju. Navedena dva modela je osmislio GLAMI, no oslanjamo se i na vanjske pružatelje umjetne inteligencije za označavanje specifične skupine oznaka, za sličnost proizvoda i za neke dijelove naše opcije vizualnog pretraživanja.

Lukáš Brychca, direktor tvrtke GLAMI za Hrvatsku i Sloveniju

Mnogo je članaka koji govore o prednostima umjetne inteligencije za trgovce na malo, od efikasnog lanca nabave do pametnog korigiranja cijena. No, želio bih se koncentrirati na aspekte koji donose više vrijednosti potrošačima. Jedan od najčešćih načina upotrebe umjetne inteligencije u segmentu online mode je vizualno prepoznavanje. Ovaj modni algoritam preporučuje slične proizvode, te osim toga, kupci mogu napraviti fotografiju i potražiti gotovo jednak proizvod online. Koliko ste puta vidjeli neki proizvod na internetu i poželjeli kupiti nešto slično? Pametnije traženje uz pomoć umjetne inteligencije pronalazak relevantnih proizvoda čini mnogo lakšim. Još jedan važan aspekt je komunikacija i korisnička podrška. Chatbotovi mogu pružiti trenutnu i brzu podršku te korisnici onda ne moraju čekati da korisnička podrška započne radni dan. To ne znači da korisnici neće imati interakciju s čovjekom, ali će prvi kontakt i prikupljanje informacija biti brže i efikasnije.

Možete li podijeliti s nama podatke ili informacije na temelju kojih se hrvatsko tržište pokazalo kao dobrim odabirom kada je u pitanju proširivanje poslovanja? Kupuju li Hrvati često online?

U našem posljednjem istraživanju, Fashoin (Re)search, koje je provedeno i u Hrvatskoj impresivnih 93% ispitanika odgovorilo je da su kupili modne proizvode online u posljednjih godinu dana, a 29% njih je to prvi puta učinilo nakon što je pandemija počela. Smatram da je to pokazatelj da online shopping raste i da će samo nastaviti u tom smjeru. Vidjeli smo da nam rast e-trgovine u Hrvatskoj postaje zanimljiv, iako je i dalje bio niži nego u Centralnoj i Zapadnoj Europi. Očekivali smo da će se razlika smanjivati u sljedećih nekoliko godina i već sada vidimo da je to bila ispravna hipoteza.

Kako GLAMI posluje danas, u odnosu na razdoblje kada je platforma lansirana na hrvatskom tržištu? Jeste li zadovoljni smjerom u kojem se razvija? Ide li sve prema očekivanom planu?

Rezultati na hrvatskom tržištu su iznad naših očekivanja. U drugoj polovici 2020. godine primijetili smo više od 70% rasta na godišnjoj razini kada su u pitanju narudžbe za naše partnere. Dijelom je taj ubrzani rast rezultat ograničenja uzrokovanih pandemijom, no vidimo porast trenda i u ovoj godini. Moramo nastaviti uspostavu suradnje s lokalnim brendovima kako bi našim korisnicima mogli ponuditi proizvode koje su navikli kupovati na lokalnom tržištu.

Koje su glavne navike ili trendovi kada je u pitanju online kupovina u Hrvatskoj? Ističu li se neke u odnosu na druga tržišta na kojima poslujete?

E-trgovina je  bila u porastu zbog ograničenja uzrokovanih pandemijom i mnogo novih kupaca će nastaviti kupovati online i nakon što se mjere u potpunosti popuste. U zemljama gdje su fizičke trgovine ponovne otvorene možemo vidjeti da je broj posjetitelja mnogo manji u usporedbi s razdobljem prije koronavirusa tako da nismo primijetili pad prometa na našoj platformi. Dovoljno je zanimljiva činjenica da je 48% ispitanika, koji su sudjelovali u spomenutom Fashion (Re)search istraživanju, redovito kupovalo modne proizvode tijekom prethodne pandemijske godine, što je i jedan od najvećih postotaka među tržištima na kojima smo proveli istraživanje. Drugo zanimljivo otkriće je da su dva najvažnija aspekta online kupovine besplatna dostava i popusti na omiljene brendove. Pandemija je donijela preokret u ponašanju potrošača koji su sada mnogo osjetljiviji na cijene, a preostaje nam vidjeti hoće li se taj trend zadržati u nadolazećim godinama.

Postoje li globalni poslovni trendovi koji se mogu povezati s platformom te primijeniti na hrvatsko tržište?

Jedan od poslovnih trendova u online trgovini je personalizacija. Trudimo se našim korisnicima ponuditi proizvode personalizirane prema njihovim preferencijama. Zahvaljujući tome, kupovina putem naše platforme trebala bi za njih biti jednostavnija i nešto u čemu uživaju. Neki drugi trendovi koji se tiču umjetne inteligencije, koje isto vrijedi promatrati, su automatsko označavanje i uspoređivanje slika.

Kako pristupate partnerima odnosno brendovima u  Hrvatskoj? Postoje li određene kvalifikacije koje se moraju zadovoljiti kako bi se uspostavilo partnerstvo?

Postoji nekoliko pristupa koje koristimo. Prvo imamo lokalne poslovne developere koji komuniciraju s našim lokalnim partnerima, na lokalnom jeziku te također imaju kontakte u modnoj industriji. Jedan od kanala koji koristimo za pronalazak kontakta je LinkedIn. Također organizirali smo i nekoliko webinara koji su pokazali potencijalnim partnerima kako radimo, što naša suradnja može donijeti njima i koji su sve mogući načini suradnje. Trudimo se biti dostupni za sve i jednostavno nuditi našim korisnicima sve modne proizvode na tržištu. Partneri samo trebaju pripremiti pregled proizvoda prema datim specifikacijama i implementirati GLAMI pixel kod pomoću kojega možemo pratiti uspješnost naše suradnje.

Ima li na platformi više stranih ili hrvatskih brendova? Biste li se htjeli povezati s više domaćih brendova?

Trenutno na platformi imamo više stranih brendova, ali jedan od ovogodišnjih ciljeva je uspostaviti suradnju s više lokalnih brendova i dobavljača. Na dobrom smo putu i zaista želimo našim korisnicima ponuditi više lokalnih brendova što znači da ćemo se i dalje nastaviti truditi ostvariti taj cilj.

Jeste li primijetili neke promjene u aktivnosti na platformi tijekom pandemije na hrvatskom tržištu?

Pandemija je ubrzala rast e-trgovine i naša platforma nije bila iznimka. Imali smo važnu ulogu u pojačavanju online marketing mix kanala za e-trgovine dovodeći visoko konvertibilne korisnike u e-trgovine i pomažući korisnicima da pronađu što su tražili na najlakši mogući način. Osim promjena kupovnih navika i rasta e-trgovine, GLAMI Fashion (Re)Search istraživanje potvrdilo je promjenu i u modnim trendovima. Tenisice, trenirke, hoodice i tajice bile su najčešće nošeni modni proizvodi u posljednjih 12 mjeseci obilježenih pandemijom. Osim toga, 75% ispitanika otkrilo je i kupovalo od novih modnih brendova putem interneta. Možemo reći da su se trendovi i kupovne navike Hrvata promijenile, te da smo se generalno prebacili u online svijet i odabiremo ga kada želimo kupovati iz udobnosti vlastitog doma.

Imate li planove za daljnje širenje poslovanja?

Svako tržište je specifično na svoj način. Vidimo razlike u ponašanju korisnika, u razvoju online modnog tržišta i logistici. Upravo zato je prilagođavanje novim uvjetima uvijek veliki izazov. A kada je u pitanju proširenje poslovanja, ne želimo unaprijed ništa otkriti, no u planu je lansiranje GLAMI platforme na barem jednom novom tržištu ove godine. Za sada ćemo vrlo vjerojatno ostati u Europi. Izvan Europe ćemo se usredotočiti na tržišta poput Brazila, gdje želimo prvo ojačati našu poziciju prije nego nastavimo s proširenjem na druge zemlje.

Naš plan za 2021. godinu je nastaviti okupljati sve modne proizvode na jednom mjestu te istovremeno pomagati korisnicima da pronađu najbolje ponude, a e-trgovinama da pronađu pravog kupca. Želimo se usredotočiti na izgradnju partnerstva s lokalnim brendovima i trgovinama. Cilj nam je nastaviti proširenje ponude proizvoda tako da možemo unaprijediti izbor modnih artikala za naše korisnike.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.