Dakle, koji su troškovi firme bez obzira kako je/nije krenuo biznis?
Fiksni troškovi (radili, ne radili oni su tu)
• 55 kn mjesečno za HGK (što nam oni zauzvrat daju, to je tema za sebe)
• 350 kn porez na tvrtku – jednom godišnje
• troškovi vođenja žiro računa – ovise od pojedine banke i paketa koje ste eventualno uzeli, računajte 100 kn mjesečno
• troškovi računovodstva – ovise kako ste se dogovorili, računovođe uvijek za ponudu pitaju imate li zaposlenih, koliko računa imate i jeste li u tromjesečnom sustavu PDV-a (za početak obično jeste) – računajte od 500 do 1000 kn mjesečno
• internet – ovisno koji ste paket i od kojeg telekoma uzeli, računajte 100 do 150 kn mjesečno
• najam ureda (ako ste kod sebe u stanu morate prijaviti i plaćati porez, ako negdje unajmljujete računajte da su sada tržišne cijene od 6 do 16 EUR po kvadratu)
Varijabilni troškovi (ovise o vama, koliko trošite)
• telefon, mobitel, režije, čišćenje ureda, uredski materijal, benzin
• hosting, softveri, reprezentacija, pretplate na časopise, troškovi marketinga i prodaje, troškovi edukacije, članstvo u stručnim udrugama, putni nalozi, auto ako je na firmu– osiguranje, pranje, servis,
• honorarni suradnici i stalni zaposlenici (ako sebe zapošljavate, računajte barem 1000 kn mjesečno koje morate dati za doprinose za svoju minimalnu plaću – doprinose morate plaćati, plaću si ne morate isplatiti ako nemate)
I na kraju godine morate državi, osim poreza na daj Bože dobit, još i postotak od prihoda dati za turizam i šume. To je ono što HUP spominje stalno – smanjiti nefiskalne namete poduzetnicima.
I to vam je to.
Moj savjet je svakako držati troškove pod kontrolom, ne trošiti novac za PDV (odvojiti ga na zaseban račun ili u novčani fond) i općenito ne trošiti unaprijed.
Stanite i preispitajte treba li vam baš to što želite u određenom trenutku. Uvijek je najbolja investicija uložiti u sebe i edukaciju te u unapređenje poslovanja.
Ono na što nam je usmjerena pažnja se povećava i zato je ključno da vaš fokus bude na prodaji i traženju kupaca, to je ono što je okosnica vaše firme.
Bez kupaca i prodaje, nema ničeg drugog!
Piše Kristina Horbec, Zaokret.
*********
Vaša iskustva nas zanimaju! Komentirajte tekst ili na webu kroz komentare ili na Facebook stranici!
