Kako izračunati koliko košta firma?

Kako izračunati koliko košta firma?

Dakle, koji su troškovi firme bez obzira kako je/nije krenuo biznis?

Fiksni troškovi (radili, ne radili oni su tu)

• 55 kn mjesečno za HGK (što nam oni zauzvrat daju, to je tema za sebe)

• 350 kn porez na tvrtku – jednom godišnje

• troškovi vođenja žiro računa – ovise od pojedine banke i paketa koje ste eventualno uzeli, računajte 100 kn mjesečno

• troškovi računovodstva – ovise kako ste se dogovorili, računovođe uvijek za ponudu pitaju imate li zaposlenih, koliko računa imate i jeste li u tromjesečnom sustavu PDV-a (za početak obično jeste) – računajte od 500 do 1000 kn mjesečno

• internet – ovisno koji ste paket i od kojeg telekoma uzeli, računajte 100 do 150 kn mjesečno

• najam ureda (ako ste kod sebe u stanu morate prijaviti i plaćati porez, ako negdje unajmljujete računajte da su sada tržišne cijene od 6 do 16 EUR po kvadratu)

Varijabilni troškovi (ovise o vama, koliko trošite)

• telefon, mobitel, režije, čišćenje ureda, uredski materijal, benzin

• hosting, softveri, reprezentacija, pretplate na časopise, troškovi marketinga i prodaje, troškovi edukacije, članstvo u stručnim udrugama, putni nalozi, auto ako je na firmu– osiguranje, pranje, servis,

• honorarni suradnici i stalni zaposlenici (ako sebe zapošljavate, računajte barem 1000 kn mjesečno koje morate dati za doprinose za svoju minimalnu plaću – doprinose morate plaćati, plaću si ne morate isplatiti ako nemate)

I na kraju godine morate državi, osim poreza na daj Bože dobit, još i postotak od prihoda dati za turizam i šume. To je ono što HUP spominje stalno – smanjiti nefiskalne namete poduzetnicima.

I to vam je to.

Moj savjet je svakako držati troškove pod kontrolom, ne trošiti novac za PDV (odvojiti ga na zaseban račun ili u novčani fond) i općenito ne trošiti unaprijed.

Stanite i preispitajte treba li vam baš to što želite u određenom trenutku. Uvijek je najbolja investicija uložiti u sebe i edukaciju te u unapređenje poslovanja.

Ono na što nam je usmjerena pažnja se povećava i zato je ključno da vaš fokus bude na prodaji i traženju kupaca, to je ono što je okosnica vaše firme.

Bez kupaca i prodaje, nema ničeg drugog!

Piše Kristina Horbec, Zaokret.

*********

Vaša iskustva nas zanimaju! Komentirajte tekst ili na webu kroz komentare ili na Facebook stranici!

Podijeli

Odgovori

Top