Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Kako je Grčka uništila svoj turizam, jedan od glavnih gospodarskih stupova

Jedan od temeljnih stupova grčkog gospodarstva jest turizam. On čini 15 posto BDP-a zemlje, a izravno ili neizravno 16,5 posto tamošnjeg stanovništva radi u turističkom sektoru. Promjenom valute u euro 2002. godine zemlja je slavila dobre vijesti iz Bruxellesa. Kratkoročno je postignuta proračunska ravnoteža i pružila se prilika za slobodno zaduživanje na međunarodnim tržištima. Turizam je očekivao procvat, nova ulaganju su planirana i cijela nacija je krenula u borbu za novim imućnijim gostima.

Jedan od temeljnih stupova grčkog gospodarstva jest turizam. On čini 15 posto BDP-a zemlje, a izravno ili neizravno 16,5 posto tamošnjeg stanovništva radi u turističkom sektoru. Promjenom valute u euro 2002. godine zemlja je slavila dobre vijesti iz Bruxellesa. Kratkoročno je postignuta proračunska ravnoteža i pružila se prilika za slobodno zaduživanje na međunarodnim tržištima. Turizam je očekivao procvat, nova ulaganju su planirana i cijela nacija je krenula u borbu za novim imućnijim gostima.

Tijekom godina turističke ekspanzije Grčka je stekla reputaciju pristupačne, gastronomski bogatog odredišta blistave povijesti. Dodajte tome sunce, more i tisuće otoka i dobiliste priču kojoj je Happy End zagarantiran. No dolaskom eura, grčki šarm i niske cijene pale su u vodu! Slavlje još nije završilo, a turizam je preko noći postao nekonkurentan. Grčki turistički djelatnici nisu mogli naći odgovor na ovaj izazov.

Grčka ne može protiv Italije i Španjolske

– Uvođenjem eura Grčka je došla na rub ponora – riječi su Noela Josephidesa direktora Sunvil Tailormade Holidays, jednog od najvećih Grčkih turoperatora. Grčka se preko noći našla na otvorenom tržištu, u borbi za bogatije goste protiv jakih konkurenata Italije i Španjolske. Grčka je izgubila, jer Italija i Španjolska imaju kvalitetniju uslugu i infrastrukturu.

Ukoliko se Grčka vlada odluči na izlazak iz eurozone, vratit će osmjeh turističkim djelatnicima. U tom slučaju cijene smještaja i usluga bi bile u padu, a gosti bi ponovno pohitali u Grčku. Međutim, problem je u suradnji s velikim svjetskim turoperatorima koji bi zbog tečajnih razlika i nesigurnosti inzistirali na plaćanju u eurima. A i najjače zemlje monetarne unije odbijaju i svaku primisao o izlasku bilo koje članice eurozone iz unije – to bi značio početak kraja “projekta euro”.

Kako sada stvari stoje, grčka vlada trudi se zadovoljiti kriterije Europske unije, stabilizirati ekonomiju i zadržati euro kao (nad)nacionalnu valutu. Možda to neke Grke i veseli – ali turistički sektor sigurno ne.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.