Tijekom godina turističke ekspanzije Grčka je stekla reputaciju pristupačne, gastronomski bogatog odredišta blistave povijesti. Dodajte tome sunce, more i tisuće otoka i dobiliste priču kojoj je Happy End zagarantiran. No dolaskom eura, grčki šarm i niske cijene pale su u vodu! Slavlje još nije završilo, a turizam je preko noći postao nekonkurentan. Grčki turistički djelatnici nisu mogli naći odgovor na ovaj izazov.
Grčka ne može protiv Italije i Španjolske
– Uvođenjem eura Grčka je došla na rub ponora – riječi su Noela Josephidesa direktora Sunvil Tailormade Holidays, jednog od najvećih Grčkih turoperatora. Grčka se preko noći našla na otvorenom tržištu, u borbi za bogatije goste protiv jakih konkurenata Italije i Španjolske. Grčka je izgubila, jer Italija i Španjolska imaju kvalitetniju uslugu i infrastrukturu.
Ukoliko se Grčka vlada odluči na izlazak iz eurozone, vratit će osmjeh turističkim djelatnicima. U tom slučaju cijene smještaja i usluga bi bile u padu, a gosti bi ponovno pohitali u Grčku. Međutim, problem je u suradnji s velikim svjetskim turoperatorima koji bi zbog tečajnih razlika i nesigurnosti inzistirali na plaćanju u eurima. A i najjače zemlje monetarne unije odbijaju i svaku primisao o izlasku bilo koje članice eurozone iz unije – to bi značio početak kraja “projekta euro”.
Kako sada stvari stoje, grčka vlada trudi se zadovoljiti kriterije Europske unije, stabilizirati ekonomiju i zadržati euro kao (nad)nacionalnu valutu. Možda to neke Grke i veseli – ali turistički sektor sigurno ne.