Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Kako je influencer marketing pobijedio na izborima 2024.

Sve je počelo još 2008. godine, kada je Barack Obama postao prvi “internetski predsjednik” koristeći društvene mreže za mobilizaciju birača, prikupljanje donacija i ciljano oglašavanje.

Prema Joeu Lazeru američkom autoru brojnih članka i stručnjaku za storytelling i digitalni marketing, predsjednička kampanja Donalda Trumpa 2024. godine odlikovala se inovativnom upotrebom influencer marketinga, čime je promijenila paradigmu političkih strategija i komunikacija.

Evolucija digitalnog marketinga

Sve je počelo još 2008. godine, kada je Barack Obama postao prvi “internetski predsjednik” koristeći društvene mreže za mobilizaciju birača, prikupljanje donacija i ciljano oglašavanje. Kasnije su kampanje Donalda Trumpa, uključujući onu iz 2016., usvojile napredne strategije poput mikrociljanja na Facebooku i stvaranja personaliziranog sadržaja. No, izbori 2024. donijeli su novu razinu angažmana — potpunu integraciju influencera u političke komunikacije.

Strategije Trumpa i Harris: Ključne razlik

Dok je kampanja Kamale Harris uložila ogromne resurse u tradicionalne platforme poput Facebooka, Instagrama i TV oglasa, Trumpova kampanja usmjerila se na dugoročne odnose s influencerima. Lazer u svom članku na poslovnoj mreži LinkedIn iznosi da je Trumpov tim identificirao ključnu prednost pristupa u kojem influenceri uživaju povjerenje svoje publike, čime efikasnije dopiru do neodlučnih birača, posebno mlađih muškaraca koji ne prate klasične medije.

Trump je surađivao s poznatim osobama iz tzv. “manosphere” zajednice poput Joea Rogana i Nelk Boysa, koristeći njihove platforme za privlačenje mladih birača. Njegov tim je čak omogućio Barronu Trumpu i njegovom prijatelju, konzervativnom influenceru Bou Loudonu da razvijaju strategije za dosezanje mlađih generacija.

Američku 2024. izbornu godinu svakako treba istaknuti kao lekciju i za brendove: ulaganje u autentične odnose s influencerima daleko nadmašuje tradicionalni pristup performans marketingu. Kako Lazar prenosi, demokratska stranka u tom performansu zaostaje jer nije razvila vlastitu mrežu influencera koji bi mogli privući neodlučne birače, dok je s druge strane “manosphere pristup” rezultirao pomakom od 28% među mladim biračima muškog spola u Trumpovu korist.

Influenceri kao ključ izborne pobjede

U doba kada medijska moć prelazi iz ruku tradicionalnih institucija u sfere influencera i kreatora sadržaja, SAD predsjednički izbori 2024. postali su prekretnica u političkom marketingu. Donald Trump je uz pomoć dobro osmišljenih kampanja i strategija usmjerenih na najkontroverznije digitalne ličnosti dokazao je da se povjerenje publike gradi na platformama poput YouTubea i TikToka, a ne na naslovnicama novina ili udarnim televizijskim vijestima.

Influencer marketing postao je presudan faktor u odlučivanju američke političke budućnosti, jer kako zaključuje Lazer, pobjedničke kampanje u digitalnom dobu sve više nalikuju strategijama naprednih brendova gdje ključnu ulogu igraju storytelling, inovacije i autentičnost. Ovo nije samo važna politička lekcija već i smjernica za budućnost marketinga i medijskih strategija.

(Izvor: Joe Lazer (Lazauskas), LinkedIn članak “How Influencer Marketing Won the 2024 Election”)


Napisao

Diplomirana novinarka s golemim iskustvom u digitalnom marketingu, copywritingu i PR-u. Od terenskih novinarskih početaka do agencijskih brainstorming sesija - priče su moj svijet, a storytelling mi je strast.

Ekonomija

Rast cijena u posljednjih nekoliko godina doveo je do toga da su raspoloživi kućni budžeti građana pod sve većim udarom.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Marketing i prodaja

Jednom kada ovladamo vještinom prodaje, naučimo istraživati potrebe klijenta, usavršimo korake prodajnog lijevka, izvježbamo postavljati prava pitanja i zaključivati prodaju, kao da se sve...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.