Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Kako je propao hrvatski vojni Google Earth?

Geofoto primio je 66 milijuna kuna, no vojska je ipak ostala bez digitaliziranih topografskih karata. Vojni geoinformacijski sustav kakav je trebao izraditi Geofoto ima većina modernih vojski, s oznakama lokacija, prometnica i prirodnih točki, temeljen na digitaliziranim topografskim kartama

Geofoto primio je 66 milijuna kuna, no vojska je ipak ostala bez digitaliziranih topografskih karata. Vojni geoinformacijski sustav kakav je trebao izraditi Geofoto ima većina modernih vojski, s oznakama lokacija, prometnica i prirodnih točki, temeljen na digitaliziranim topografskim kartama

Vojna policija istražuje jedan ugovor o nabavi Ministarstva obrane jer postoje indicije da je MORH tim poslom izgubio desetke milijuna kuna. Radi se o ugovoru koji se finalizirao 2006. godine, kojim su Oružane snage trebale dobiti digitalizirane topografske karte čitave Republike Hrvatske. Ugovor je bio potpisan s Geofotom, nekad izuzetno probitačnom tvrtkom, koja je danas u financijskim problemima. Ugovor se nije odnosio samo na vojsku, već se radilo o zajedničkom projektu više državnih institucija na izradi topografske karte u mjerilu 1:25.000, dok je za vojsku trebalo samo obaviti digitalizaciju svih karata, što je klasični NATO-standard, piše Novi list.

No, kako nam je potvrđeno u Ministarstvu obrane, Oružane snage nisu još u svoj sustav uvele niti jednu jedinu kartu. Glasnogovornik MORH-a Mislav Šimatović kaže da je razlog tome što »isporučeni materijali ne zadovoljavaju postavljene standarde«. Određeni dio dogovorenih i plaćenih radova je ipak realiziran te se oni, kako veli Šimatović, nalaze u »određenom stupnju završenosti«.

Šef i vlasnik Geofota Zvonko Biljecki 2009. godine je dobio nagradu za poduzetnika godine jer je njegova firma bila jedna od blistajućih zvijezda u usponu. No, samo dvije godine poslije tvrtka je upala u velike probleme, tako da je čak i isplata plaća radnicima navodno problem. Na kraju se ključnim pokazala povezanost Geofota s državnim tijelima, koji su činili gotovo polovicu prometa ovog poduzeća. Druga tvrtka Biljeckog bila je i veliki donator HDZ-a, ali se broj ugovora s državom smanjio s »ključanjem« recesije u Hrvatskoj.

Vojna policija istažuje cijeli posao s Geofotom

Od ugovora koji je ukupno bio vrijedan 79,48 milijuna kuna – a MORH je Geofotu isplatio 66,66 milijuna (s PDV-om) – realizirano je 44,8 milijuna kuna (bez PDV-a), što je, kako kažu u Ministarstvu obrane, znatno manje od plaćenog. Stoga su sva daljnja ulaganja u projekt zaustavljena dok Geofoto ne odradi već plaćene ugovorne obveze. Šimatović nam je i službeno potvrdio da vojna policija istažuje cijeli posao s Geofotom.

Taj sumnjiv ugovor pronašla je nova garnitura u MORH-u nakon svog dolaska. Kako je Ante Kotromanović najavio, zbilja su »pročešljani« svi vrijedniji ugovori, a među onim sumnjivima za oko je zapeo i ovaj s Geofotom. Iz MORH-a je poslan odmah Državnom odvjetništvu na mišljenje, a oni su ga pak vratili u MORH, uz preporuku da Vojna policija obavi istragu, jer su potpisnici ugovora s državne strane bili djelatne vojne osobe.

Ugovor je uopće bio potpisan s tvrtkom Geofoto, jer u Hrvatskoj u to vrijeme i jesu postojale dvije ili tri tvrtke koje su uopće mogle obaviti ovoliki obim posla. Zanimljivo je da je u jednom trenutku Geofoto čak bio tražio i dodatnih 11 milijuna kuna zbog navodno izvanrednih troškova, ali je MORH odbio bilo kakvo povećanje plaćanja.

Zaključak čitave priče je da MORH, odnosno Oružane snage, još nemaju digitalizirane topografske karte, tako da je čitav projekt VoGIS (Vojni geoinformacijski sustav) i dalje mrtvo slovo na papiru, iako je ove godine trebao biti u punom pogonu. VoGIS je, laički kazano, trebao biti Google Earth vojske, s oznakama lokacija, prometnica i prirodnih točki, temeljen na digitaliziranim topografskim kartama. Radi se o sustavu kakav ima većina modernih vojski.kraj teksta


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.