Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Kako marketing može unaprijediti vaše poslovanje?

U prijevodu, svaki četvrti čovjek danas kupuje online.

Marketing danas predstavlja jednu od najvažnijih karika u poslovanju – može unaprijediti vaše poslovanje, povećati financijsko blagostanje i proširiti mrežu korisnika spremnih na kupnju.

Porast e-trgovine uzrokovao je i porast online kupaca diljem svijeta, a 2021. godine zabilježeno je ukupno 2,14 milijardi digitalnih kupaca – to je 27,6% od 7,74 milijarde ljudi u svijetu.

U prijevodu, svaki četvrti čovjek danas kupuje online.

No, nije dovoljno samo izraditi web stranicu/trgovinu i postaviti nekoliko reklama, potrebno je izraditi učinkovitu marketinšku strategiju u skladu s vašim poslovnim načelima.

Stoga ćemo se u narednim redovima pozabaviti pitanjem “kako marketing može unaprijediti vaše poslovanje?”.

#1 Kombinirajte tradicionalni i digitalni marketing

Unatoč mišljenju da je tradicionalni marketing prošlost, pojedini kanali oglašavanja (TV, radio, billboardi, leci,…) još uvijek su vrlo učinkoviti, posebice na našim prostorima.

Imajte na umu da korišćenje sekundarnih kanala oglašavanja ne mora nužno značiti zanemarivanje drugih platformi – naprotiv, kombinacija tradicionalnog i digitalnog marketinga može biti ključ uspješnog poslovanja.

Izrada zastava za promociju poslovanja, postavljanje TV reklama ili skladanje reklamnog glazbenog jinglea na radiju može značajno utjecati na izgradnju autoriteta brenda i jačanje vaše pozicije na tržištu.

Koji su problemi ako se oslanjate na samo jednu vrstu marketinga?

Problem nastaje kada se oslanjate isključivo na tradicionalna sredstva oglašavanja, jer ona nameću prostorna i vremenska ograničenja – a to znači da morate biti ispred televizije u trenutku emitiranja određenog oglasa ili proći određenom ulicom kako biste vidjeli određeni billboard.

U protivnom se drastično smanjuju šanse da osoba bude informirana o brendu.

Digitalni marketing pojavio se kao rješenje za ova ograničenja, budući da je u stanju pronaći prave kupce i ponuditi im pravu uslugu, u pravo vrijeme. Njegovu važnost potvrđuje i statistika DataReportal koja pokazuje da od ukupnog stanovništva Hrvatske 3,34 milijuna ili 82% stanovništva ima pristup internetu, a čak 71,2% njih aktivno koristi društvene mreže.

No nemojte zanemariti činjenicu da populacija još uvijek gleda televiziju, te da prosječan Hrvat provede više od 4 sata dnevno gledajući TV programe – podaci su Udruge za mjerenje televizijske gledanosti iz 2021. godine.

Stoga je najbolje rješenje kombinirati obje platforme!

#2 Koristite SEO tehnike za rangiranje vaše web stranice

Nemojte ulagati sav svoj kapital u plaćene oglase na društvenim mrežama – plaćeno oglašavanje zapravo je alat koji možete koristiti povremeno, ali nikada ne bi trebalo biti dugoročno rješenje.

Konstantno oglašavanje zapravo može imati negativan učinak na korisnika. Česti pop-up oglasi mogu proizvesti negativno korisničko iskustvo (UX), što će dovesti do smanjenja konverzija (broj upita, zarada).

Osim toga, računi na društvenim mrežama puno su nestabilnija platforma od službene web stranice, zbog nepredvidivih mogućnosti poput blokiranja računa od strane same društvene platforme. Iako postoje oglasi na tražilicama (Google oglasi), statistički su zastupljeniji oglasi na društvenim platformama.

Usredotočite se na izradu kvalitetne web stranice jednostavne za korištenje, a zatim je optimizirajte u skladu s pravilima SEO-a.

SEO predstavlja ulaznu marketinšku strategiju, jer sa sobom donosi kvalitetan organski promet – možete se rangirati ispred konkurencije, a istovremeno ciljati na publiku kojoj je vaš proizvod/usluga stvarno koristan.

U skladu s prirodom posla možete uključiti i aktivnosti kao što su link building, pisanje PR tekstova, uspostavljanje blog rubrike na stranici, snimanje podcasta ili videa za YouTube i slično.

#3 Ciljajte pravu publiku

Posljednja stavka odnosi se na pravilno targetiranje publike, odnosno pronalaženje vaših kupaca.

Imajte na umu da nije svaka osoba vaš potencijalni kupac, stoga ne trebate gubiti resurse i energiju na one koji nisu zainteresirani za uslugu ili proizvod koji nudite.

Ključno je naglasiti emociju koja stoji iza vašeg proizvoda jer je ona danas najvažnija (uz kvalitetu). Ljudi također kupuju iskustvo s vašim proizvodom.

Ako vam je fokus na internetskoj prodaji, najvjerojatnije se nikada nećete susresti sa svojim kupcima licem u lice, ali to ne znači da im ne možete pružiti personalizirano iskustvo kupnje.

Analitika s vaše web stranice i podaci prikupljeni s vaših računa na društvenim mrežama omogućit će vam da prilagodite iskustvo kupnje za svakog kupca pojedinačno.

Dvosmjerna komunikacija je bitna i morate se stvarno posvetiti svojim kupcima – provoditi ankete, komunicirati i istraživati ​​što su njihove želje, preferencije, problemi i kako im u tome možete pomoći.

Nadamo se da je ovaj tekst na blogu bio koristan, ali i zanimljiv te da smo uspjeli otkloniti potencijalne nedoumice u vezi spajanja marketing strategije i poslovanja te vas potaknuti da neke tehnike primjenite u svom poslovanju – Želimo vam puno sreće u daljem radu !


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.