Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Kako pomoću analitike unaprijediti online poslovanje?

Alati za analitiku vam mogu ponuditi pregršt vrijednih informacijama o vašim kupcima, kao i o vašim proizvodima, ako poslujete na Internetu.

U današnje vrijeme teško je postići impresivan poslovni uspjeh, bez detaljne analize svih faktora koji igraju ulogu na vašem tržištu.

To posebno dolazi do izražaja na Internetu, jer svaki uspješan online biznis svoje rezultate bazira na pomnom praćenju ponašanja kupaca, kao i konkurencije. Također postoje alati koji vam pomažu da točno pratite što sve rade korisnici na vašoj web stranici ili online trgovini, što će vam olakšati vaše buduće strateške poteze.

Drugim riječima, moderno poslovanje nije kao u filmu, u kojem se katkad čini da uspjeh dolazi slučajno i bez imalo truda, već iza sjajnih rezultata uvijek stoji pregršt vrijednih podataka, očitanih na pravi način.

Baš zbog toga danas su vrhunski analitičari izuzetno cijenjeni i dobivaju izdašne plaće u svakoj tvrtki koja drži do svog poslovanja, a evo nekoliko podataka na temelju kojih eksperti donose svoje zaključke, o eventualnim nužnim promjenama i smjeru u kojem vaš projekt treba krenuti…

Kojim kanalima kupci dolaze do vas?

Kad je u pitanju marketing, najvažnija informacija koju vam može dati analitika svakako je put kojim su korisnici došli do vas na Internetu. Oni na vašu online stranicu ili u web shop mogu doći putem tražilica, društvenih mreža, newslettera ili direktnim upisivanjem adrese u preglednik, a tu je i plaćeno oglašavanje.

To posebno dolazi do izražaja ako imate kampanje, pri kojima ulažete novac kako biste doveli potencijalne kupce na svoje prodajno mjesto, jer analitika će vam otkriti koliko je to bilo uspješno.

Takve podatke danas koriste svi kako bi unaprijedili oglašavanje, uključujući industriju igara na sreću, koja je posljednjih godina procvjetala na Internetu. Pa će recimo Rizk casino uvijek moći provjeriti koliki broj korisnika mu klika na oglase na Facebooku, a koliko na prikaznim oglasima koje plasira Google.

Ono što je jednako važno podatak je koliko je korisnika od onih koji su došli na vašu stranicu kupilo proizvod, odnosno obavilo bilo koju radnju koju gledate kao konverziju iliti ostvarenje vašeg cilja.

Tako ćete saznati koji kanal vam se zapravo najviše isplati, a analitika odlazi i dalje pa vam otkriva gdje se isplati ulagati u podizanje svjesnosti o vašem brendu, a gdje loviti potencijalne korisnike koji su najspremniji kupiti ono što nudite…

Kako poboljšati korisničko iskustvo?

Analitika na Internetu ne samo što vam otkriva koliko korisnika dolazi na vašu stranicu, već i kako se na njoj ponašaju. Mjeriti možete gotovo sve što poželite, od toga jesu li pročitali blog post do kraja ili nisu te kada i na koje CTA gumbe su kliknuli i na kojim stranicama.

Jedan od najvažnijih podataka zove se “bounce rate”, odnosno stopa odlaska s vaše stranice, bez daljnjeg istraživanja onog što nudite. Ako je visoka, to može pokazati da struktura web trgovine nije dobra, a i da elementi poput gumba na kojeg kupac treba kliknuti ne funkcioniraju kako treba. Može vam ponešto reći i o fontu kojeg koriste, kao i načinu kako komunicirate s korisnicima.

Analitika ide i dalje od toga pa možete istraživati ključne riječi povezane s vašim biznisom, one koje korisnici pretražuju na Internetu, kako bi došli do informacija prije nego što se odluče za kupovinu.

Također možete naprednim alatima detaljno analizirati konkurenciju, od načina na koji koriste naslove i opise u tražilicama, do broja linkova koji vode na njihovu stranicu, što će značajno utjecati na rangiranje koje provodi Google u svojoj tražilici. Postoje i alati za praćenje svjetskih trendova, što ponekad može biti presudno u natjecanju s domaćim rivalima.

Analiza će vam otkriti još mnogo vrijednih podataka, od idealne dobi potencijalnih kupaca, spola i mjesta na kojem su locirani, kao i dolaze li na stranicu putem mobitela ili računala. A tu je i takozvani remarketing, do kojeg također dolazite na temelju vaših prikupljenih podataka.

Naime, bilo da se radi o korisnicima vaše web stranice ili pretplatnicima na newsletter, moći ćete im slati ciljane oglase na temelju njihovog prethodnog ponašanja na vašoj stranici, što se pokazalo kao najučinkovitiji put do prodaje.

Danas postoje besplatni analitički alati, poput onih koje nudi Google, kao i oni napredni koji se plaćaju, ali se itekako isplati koristiti ih, ako želite vrhunske poslovne rezultate.

U svakom slučaju, bez analitike danas je gotovo nemoguće imati uspješan poslovni projekt na Internetu, a čak i ako vodite fizičku trgovinu, na vama je obavezno uroniti u što više dostupnih podataka, kako biste pomoću njih osmislili prodajnu strategiju koja ima najviše smisla u budućnosti…

Pročitajte još:

Ljudski resursi

Iako su prošle godine na prvom mjestu faktora kojima se vodimo kod odabira novog posla bili međuljudski odnosi, ove je godine inflacija očito odradila...

Poduzeća

Grupacija Kofola više je puta potvrdila da se može nositi s krizom i održati financijsku disciplinu čak i u teškim razdobljima.

Lifestyle

Prekrasan prostor koji se proteže na čak 170 kvadrata, zaokružen je u savršenu cjelinu jer gdje god uputili pogled, oduševljenje neće izostati. Zvonimir Franić...

DOP

U petak, 25. studenog, dm obilježava Giving Friday, potpuno drukčiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u 171...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.