Kako motivirati zaposlenike koji o(p)staju nakon otkaza u kompaniji? Poslovanje očito stagnira, firme koje otpuštaju radnike, ne stoje dobro i pitanje koje se najčešće provlači hodnicima jest „tko je sljedeći?”
Stres zamjeniti ambicijom
U takvim uvjetima potrebno je naći alate motivacije koje će iz vašeg reduciranog kadra izvući najbolje, a ne ostaviti ih u strahu i neizvjesnosti.
Survivori su, očito, ostali zbog dobrog razloga. To im treba kvalitetno iskomunicirati, pojačavajući njihov percepciju važnosti za tvrtku.
Motivacija se obično dijele na materijalne i nematerijalne. Materijalne motivacije su prvenstveno novčane, ali postoji i niz pogodnosti koje se zaposlenicima predstavljaju „dodanu vrijednost” ili im štede novac koji bi inače morali sami izdvajati.
Kvalitetniji radnik uz poreznu olakšicu
Dio ovakvih investicija možete računovodstveno voditi pod troškove koji vam obaraju dobit na kraju godine, pa možete razmišljati o seminarima, specijalizacijama za zaposlenike. Time im pokazujete da, ulažući u njihovo znanje računate sa njima na duže razdoblje, a dobivate specijaliziranog radnika, uz poreznu olakšicu!
Ukoliko se firma odluči na otpuštanje kadrova, teško će istodobno povećavati plaće. Zato se treba intenzivnije okrenuti onim drugim, nematerijalnim motivacijama Na listi prioriteta hrvatskih zaposlenika osim plaće u prvih pet želja su ugodna radna okolina i odnosi sa kolegama na poslu, mogućnost napredovanja, mogućnost učenja novih znanja ili vještina…
Ako plaće i niste u mogućnosti povećavati, ovo su neke od „besplatnih” motivacija na kojima svaka kompanija može poraditi.